Öğrenme amaçlı ``mektup yazma etkinliği``nin İngilizce dersinde akademik başarıya, derse karşı tutuma ve üstbiliş düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup yazma etkinliğinin ortaöğretim 11. Sınıf İngilizce öğretim programında uygulanmasının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve bilişötesi farkındalık seviyelerine etkisi olup olmadığını araştırmaktır.Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin Batı Karadeniz bölgesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 84 öğrenciyle (43 erkek, 51 kadın)gerçekleştirilmiştir.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel olan kısmında yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Simple Past Tense Başarı Testi (SPTBT); Akın, Abacı, Çetin (2007) tarafından geliştirilen Üstbiliş (Bilişötesi) Farkındalık Anketi (ÜFA) ve Erdem (2007) tarafından geliştirilen İngilizce Dersine Karşı Tutum Anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme soruları kullanılmıştır. Yapılandırılmış görüşme soruları deney grubunda maksimum çeşitlilik yoluyla seçilen örneklemin oluşturduğu dokuz öğrenciye sorulmuş, veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin İngilizce dersinde kullanılmasının deney grupları ve kontrol grubu öğrencilerinin başarılarında deney grupları lehine anlamlı derecede farklılık meydana getirmede etkili olduğu; tutumu etkilemede deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu; bilişötesi farkındalık seviyelerinde ise incelenen sekiz alt boyuttan altısında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. The aim of the study is to investigate the effect of applying the letter writing technique of writing to learn strategies on the English Language Academic Achievement, Attitude and Metacognition Awareness level of 11th-grade students.The research was carried out with 84 students (43 male, 51 female)at one of the state schools in Black Sea Region of Turkey.Mixed method was used in the research. A non-equivalent control group model which is one of the semi-experimental methods was used in the quantitative part of the research. Simple Past Tense Achievement Test developed by the researcher, Metacognition Awareness Level Questionnaire developed by Akın, Abacı and Çetin (2007) and Attitude to English Lesson Questionnaire developed by Erdem (2007) were used to obtain the quantitative data. The data were analyzed using SPSS program. The interview questions were used in the qualitative part of the research. Structured interview questions were asked to the nine students chosen from the experimental groups using the maximum variety technique and the data were analyzed and commented on. At the end of the research, it is detected that using writing to learn strategies in English classes makes statistically significant difference for the benefit of experiment groups on the level of academic success, attitude and six out of eight dimensions of the metacognition awareness.
Collections