Etkinlik temelli posterlerin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı etkinlik temelli posterlerin İngilizce dersinde 9. Sınıf öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine ve derse ilişkin tutumlarına etkisi olup olmadığını araştırmaktır.Bu araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin İç Anadolu Bölgesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 60 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalısma -''Celebrities` ünitesi öğretimi - hem deney grubunda hem de kontrol grubunda 6 hafta sürmüştür.Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden `ön test-son-test kontrol gruplu model` e göre gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ''Celebrities'' Ünitesi Başarı Testi ve Aydoslu (2005) tarafından geliştirilen İngilizce Dersine Karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu veri toplama araçları çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Akademik başarı testi, öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeyini belirlemek amacıyla 21 gün sonra tekrar uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, öğrenciler tarafından yapılan etkinlik temelli posterlerin öğretiminin İngilizce dersinde kullanılmasının deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin başarılarında deney grubu lehine anlamlı derecede farklılık oluşturmada etkili olduğu ve tutumu etkilemede deney grubu lehine farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. The aim of the study is to investigate the effect of activity based posters on the ninth class students' academic Achievements, remaining levels in their learning and their attitudes towards the course.The research was carried out with 60 students at one of the state schools in The Central Anatolia Region of Turkey in 2015-2016 academic year. Study - `Celebrities` unit teaching - took 6 weeks both in the experimental group and in the control group.This study was conducted according to the `pre-test-post-test control group model` which is from quantitative research methods. The unit of ''Celebrities'' Achievement Test developed by the researcher, Attitude to English Lesson Questionnaire developed by Aydoslu (2005) were used to obtain the quantitative data. The data obtained were analyzed using SPSS program. These data collection tools were implemented at the beginning and end of the study. Academic Achievement Test was reimplemented 21 days later after study in order to determine remaining levels in their learning. At the end of the research, it is detected that the teaching of posters based activity by the students in English classes makes statistically significant difference for the benefit of experiment groups on the level of academic success and attitudes to lesson.
Collections