İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı ve sözlü anlatım becerilerinde kullandıkları söz varlığının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Düşünme gücü, bireyin kelime hazinesiyle doğrudan ilgilidir. Kelime hazinesinin yetersiz kaldığı durumlarda öğrenme ve öğretme süreci de aksayacaktır. 2005 Türkçe öğretim programıyla uygulamaya konan yeni yöntem ve yaklaşımlar çerçevesinde okullarımızda, Türkçe derslerinde öğrencilerin mevcut kelime hazinelerini, dört temel dil becerisiyle etkin şekilde kullanmaları amaçlanır.Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine belirli konularda konuşma ve yazma etkinlikleri uygulanarak öğrencilerin mevcut söz varlıklarının tespit edilmesi ve becerilere göre kıyaslanması amaçlanmıştır. Kavram olarak değerler eğitimindeki `Sevgi, Saygı, Sorumluluk, Adalet, Yardımseverlik, Doğruluk Dürüstlük, Güven, Özgüven, Hoşgörü, Alçak gönüllülük, Empati, Kanaatkârlık, Çalışkanlık, Sabır` kelimelerinden faydalanılmıştır. Bu çalışma kapsamında dört aşamalı etkinlik yapılmıştır. İlk olarak öğrencilere hazırlıksız konuşma, hazırlıksız yazma, daha sonra hazırlıklı konuşma, son olarak da hazırlıklı yazma çalışmaları yaptırılmıştır. Çalışmada sonuç olarak öğrencilerin kendilerini ifade ederken sözlü dil becerilerinde, yazılı dil becerilerine kıyasla zayıf kaldıkları belirlenmiştir. Bireylerin kendilerini düzgün ve yeterli ifade edebilmesi için zengin bir söz varlığına sahip olmaları gerekmektedir. Sözlü ifade gücünün gelişimi için ise okullarda ders içi uygulamalarda konuşma etkinliklerine özellikle yer verilmelidir.Literatür taraması sonucu uygulamaya dayanan bu çalışma gibi çalışmaların çok az olduğu belirlenmiştir. Kaynak incelemesi gibi çalışmalar yerine uygulamaya dayalı çalışmaların artırılması mevcut durumun somut olarak ortaya konması için bir basamak olacaktır. Thinking power is directly related to the vocabulary of the individual. In situations where the vocabulary is inadequate, the learning and teaching process will also fail. 2005 It is aimed to use the existing vocabulary of the students in Turkish lessons effectively with four basic language skills in our schools in the framework of new methods and approaches applied with Turkish teaching program.In this study, it was aimed to determine the existing vocabulary of the students and to compare them according to the skill by applying speech and writing activities to primary school second level students. Concepts as `Love, Respect, Responsibility, Justice, Helpfulness, Truthfulness, Trust, Self-confidence, Tolerance, Humility, Empathy, Conviction, Diligence, Patience` Within this study, a four-stage event was held. First of all, students were given unprepared speech, unprepared writing, then prepared speech and finally prepared writing activities.As a result, it has been determined that students are weaker in their oral language skills than in written language skills when expressing themselves. Individuals need to have a rich vocabulary to express themselves properly and adequately. For the development of oral expression, speaking activities should be included in the classroom activities in schools.It has been determined that studies such as this study based on the end result application of literature review are few. Increasing application-based work rather than resource review will be a stepping stone to tackle the current situation.
Collections