Fuzûlȋ`nin Leylâ vü Mecnûn mesnevisinde tasvir ögesi olarak teşbih
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Fuzûlȋ'nin Leylâ vü mecnûn mesnevisindeki tasvir ögesi olarak teşbihleri tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmamızda Hüseyin AYAN ve Muhammet Nur DOĞAN tarafından hazırlanan Fuzûlî'nin `Leylâ vü Mecnûn Mesnevisi` adlı eserlerden yararlanılmıştır.Tez üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde 16. yüzyıl Osmanlı Devletinin siyasi, ekonomik ve edebî durumu ele alınmıştır. Birinci bölümde öncelikle edebî tasvir ve teşbih konuları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde ise Türk edebiyatında Leylâ vü Mecnûn mesnevisi yazarları sıralanmıştır. Mesnevinin ayrıntılı bir özeti verilmiş, bölümleri sıralanmıştır. Üçüncü bölümde ise beyitlerde yapılan tasvir ögesi olarak teşbihler konularına göre gruplanmış ve olay örgüsü ile birlikte değerlendirilmiştir. Yer yer mazmunlar açıklanmış ve eserin sonunda bazı mazmunlarla ilgili görseller verilmiştir. Sonuç bölümünde ise tezin genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır. This study has been prepared to find out similes as depiction factor in Fuzûlî's Leylâ and Mecnûn mesnevi. In our study the book `Fuzûlî's Leylâ and Mecnûn prepared by Hüseyin AYAN and Muhammet Nur DOĞAN is used. The thesis consists of three parts. In the introduction part, the political, economical and literate conditions of 16th century Ottoman Empire is examined. In the first part, primarily the literary description and synthesis are examined in detail. Also in the second part the writers of Leylâ and Mecnûn in Turkish Literatüre are organized. A detailed summary of mesnevi is given and its parts are put in order.In the third part, similes as depiction factor made in the couplets are grouped according to their topics and they are evaluted in plot. The poetic themes are explained partly and in the end of the work the images about the poetic themes are given. In the final part, a general evaluation of the thesis was made.
Collections