İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının CIPP modeli ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, dördüncü sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının Stufflebeam'in Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün modeli (CIPP Model) ile değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modellerinden nedensel karşılaştırma araştırmasıdır. Araştırma Kdz. Ereğli ilçesindeki 109 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karataş tarafından geliştirilen bir ölçek kullanılmıştır. Araştırmada programın bağlam, girdi, süreç ve ürün öğelerine ilişkin öğretmen görüşlerinin kısmen de olsa örtüşmesine rağmen, öğretmen görüşleri arasında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Bağlam, girdi, süreç ve ürün öğesine ilişkin öğretmen görüşlerinin yaşa gruplarına göre, eğitim düzeyine göre farklılık gösterirken; cinsiyete, kıdemlerine ve mezuniyet alanlarında göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada programda ve ders kitabında yer alan bazı kavram ve içeriklerin öğrencinin gelişim seviyesine uygun hale getirilmesi, görsellerin artırılması, derse aktif katılımı sağlayıcı etkinliklerin programda yer alması gibi bazı öneriler getirilmiştir. The aim of this study is to evaluate 4th Grade Human Rights Citizenship and Democracy curriculum according to Stufflebeam's context, input, process and product (CIPP) evaluation model. In this regard; the study was designed in accordance with ex post facto research. The research was conducted with 109 classroom teachers in Kdz.Ereğli. In the study, a scale which was developed by Karataş was used as a data collection tool. In the conlusion of the study, It was found out that although the views of teachers partially overlap red significant differences were observed. It was also seen that the teachers' opinions related with the context, input, process and product didn't change in respect to gender, seniority (length of service) and their branches while they varied in terms of age groups and educational level. As a result of this study, It is recommended that some concepts and contents in the currriculum and in the textbook should be adapted to the level of development of the student. In addition to this; the number of visuals should be increased and activities that provide active participation should be included in the schedule.
Collections