İş ve örgüt psikolojisinde yeni bir kavram psikolojik benchmarking: Bireysel psikolojinin örgüt atmosferine adaptasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Psikolojik benchmarking, örgütlerde performansın arttırılması ve bu artışta sürekliliğin sağlanabilmesi için mevcut örgüt çalışanlarının psikolojik tutumlarının saptanarak, hakim örgüt atmosferiyle kıyaslandığı ve elde edilen bulgular ile bireylere yönelik yönetim merkezli davranışsal tutumların belirlendiği sistematik bir süreçtir. Modelinin amacı, uygulandığı alan bakımından homojen, kapsadığı bireyler açısından heterojen olan örneklemlerde çalışanların iş ve örgüt psikolojisi düzeylerini saptamak, bu düzeyleri örgütün atmosferine hakim olan iş ve örgüt psikolojisi düzeyi ile kıyaslamak, gerektiğinde performans, verimlilik vb. kavramlar ile birlikte analiz ederek atmosfere uyum sağlayamayan çalışanları tespit etmek ve tespit edilen çalışanlara yönelik davranışsal tutumlar geliştirerek bireysel psikolojinin örgüt atmosferine adaptasyonunu sağlamaktır. Psikolojik benchmarking modeli ile çalışanların psikolojilerinin değerlendirilmesine farklı bir bakış açısı getirmeye ve örgüt yöneticilerinin saptamakta zorlandığı davranışsal tutumların tespitini daha basite indirgenmeye çalışılmaktadır. Geliştirilen model ile yöneticiler gerçekleştirecekleri tutumları örgütün tamamına uygulamak zorunda kalmayacak, sadece gerekli çalışanlara gerekli boyutlarda ve gerekli düzeyde iyileştirmeler yapılarak lokal problemler örgütün diğer çalışanlarına yayılmadan çözülmüş olacaktır. Böylece örgüt yöneticileri iş yüklerini azaltacak, hem işgörenler iyi bir örgüt atmosferinde çalışacak hem de kontrolsüz örgüt atmosferinden kaynaklı işten ayrılma, işe geç gelme, işe gelmeme gibi eylemler minimize edilerek örgütün maddi zararı asgari düzeye indirilmiş olacaktır. Psychological benchmarking is a systematic process in which the the psychological status of the current employees within the organization is determined and compared with the prevailing organizational atmosphere in order to increase performance and efficiency within the organizations and maintain its continuity with this increase and where in sequence the management-centered behavioral attitudes are identified with these obtained findings. The purpose of the model that will be developed within the thesis is to determine the levels of the work and organizational psychology of the emlpoyees in samples which is homogeneous in terms of the area it is applied and heterogeneous in terms of the the individuals that it covers, to compare these levels with the level of work and organizational psychology level that prevails the atmosphere of the organization, and to detect the employees that do not accommodate themselves to the atmosphere by analyzing the performance, efficiency etc. concepts when necessary and to ensure the adaptation of individual psychology to the atmosphere of the organization by improving behavioral attitudes for the employees determined.In this way, both the executives of the organizations will lessen their workloads and all of the employees will be carrying out their works within a healthy atmosphere and the pecuniary damage of the organization will be lessened by minimizing the actions such as quitting the job, absenteeism and coming to the job late which stem from uncontrolles organization atmosphere. Besides, one more will be added to the psychological measurement models within the field of work and organizational psychology with the psychological benchmarking concept that will be introduced to the literature.
Collections