6831 Sayılı Orman Kanununun 2/B maddesi gereğince kadastrosu yapılmış ve orman vasfını yitirmiş arazilerin hak sahiplerine satışının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ormanlar birçok faydalı çevresel etkilerinin yanı sıra insanların barınma, ısınma ve tarım gibi ihtiyaçlarını da karşılamaktadır. Bu nedenle ilk çağlardan günümüze kadar kullanılmışlardır. Ormanlar artan nüfusun ihtiyaçlarından dolayı zamanla işgale uğramış ve tahrip edilmiştir. Yasadışı kullanımdan dolayı orman arazileri zamanla orman vasfını yitirmişlerdir ve hızla orman sınırları dışına çıkarılma işlemleri artmıştır. Bu izinsiz kullanım çoğu kez vatandaş ile Devleti karşı karşıya getirmiştir ve çözülmesi güç sorunlara sebep olmuştur. Orman sınırı dışına çıkarmanın önüne geçilmesi amacıyla günümüze kadar çeşitli yasalar çıkartılmıştır. Fakat bu yasalar sorunu tam olarak çözememiştir. İşgal edilen orman alanları ``bilim ve fen bakımından orman niteliğini yitirdiği'' gerekçesiyle orman sınırları dışına çıkarılmışlardır.Türkiye'de orman sınırı dışına çıkarma işlemleri ilk kez 1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Yasası ile öngörülmüştür. 6831 sayılı orman kanunun 2/B maddesi ilişkin uygulamalar 1744, 2896 ve 3302 sayılı kanunlara göre farklılık göstermektedir.Gerçek anlamda ise daraltma ve orman sınırı dışına çıkarma işlemi kapsamlı olarak 1973 tarihli ve 1744 sayılı yasa ile daha detaylı ele alınmıştır. Bu yasa ile bu arazilerin orman içinde veya civarında yaşayan köylülere verilmesi amaçlanmıştır. 1774 sayılı yasanın yayımlanmasından sonra hak sahiplerinin belirlenmesinde birçok sorunlar çıkmıştır. Sorunların çoğu çözülmeyi beklemektedir. Biriken sorunların kapsamlı çözümü için 2012 yılında ``6292 Sayılı Orman Köylülerinin Kalkınmalarının Desteklenmesi ve Orman Dışına Çıkarılan Yerlerin Değerlendirilmesi İle Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında Kanun'' çıkarılmıştır. Forests not only have many beneficial environmental impacts, but also meet the needs of human beings such as sheltering, heating and agriculture. For this reason, the forest have been used since the early ages. The forest have been occupied and destroyed in course of time due to the increasing needs of the population. Forest lands had lost gradually qualification of forest due to the illegal use of forest lands, and so operations of removing of beyond the boundaries of forest have been increased. This unauthorized use has often faced with citizen and the state, and has caused the problems which are difficult to be solved. Until today, several laws have been enact to with the aim of preventing of removing outside the forest boundary, but these laws have not solved the problem exactly. Forest lands occupied have been removed to outside the forest boundary ``on the ground that lost of qualification of forest in terms of science and engineering??.Removing works out of the forest boundary for the first time in Turkey is predicted by Forest Law No. 6831, dated 1956. Applications relating to article of 2/B of forest law no 6831 have shown diffirence according to the laws numbered 1744, 2896 and 3302. In a real sense, restriction and removing work out of the forest boundary have been extensively discussed in more detail with the law numbered 1744 and dated 1973. The villagers living in and near the forest have been aimed to give these forest lands by this law. Many problems in determining their right holders have emerged after the publication of Law No. 1774. Many of the problems await to be solved. ``Law no 6292 relate to supporting their development of forest villagers and evaluation of lands which have been removed out of the forest boundary with about the sale of the agricultural lands belonging to the treasury?? has been legislated for the comprehensive settlement of the accumulated problems.
Collections