Deri endüstrisi atık yağlarından üretilen biyodizelin dizel motor yanma performans ve emisyonlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde artan petrol ihtiyacını dünya genelinde sağlayabilecek rezerv sayısı gün geçtikçe azalmaktadır. Bu ihtiyacın petrol ile karşılanmasının zamanla imkansız olabileceğini düşünen araştırmacılar alternatif bir yakıt türü olarak, yenilenebilen ve bitmek gibi bir sorunu bulunmayan bitkisel ve hayvansal kökenli yağlardan elde edilmiş biyodizel üzerine çalışmalar yapmışlardır. Bunun neticesinde, biyodizelin dizel motorlarda herhangi bir değişiklik yapmaksızın kullanılabileceği görülmüştür. Hayvansal atık yağların çevreye olan zararları ve imha edilme maliyeti de göz önüne alındığında biyodizel yakıta dönüştürülmesi cazip hale gelmektedir. Yapılan bu çalışmada, Bursa Deri İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nden alınan deri endüstri atık yağı üzerinde bazı işlemler yapılarak biyodizel yakıtı elde edilmiştir. Üretilen biyodizel, %10 ve %30 oranında petrol kökenli dizel yakıtı ile karıştırılarak elde edilen biyodizel karışımlarının motor performansı, egzoz emisyonları ve yanma karakteristikleri analiz edildi ve referans motorin yakıtı ile karşılaştırıldı. Bu testlerin akabinde, biyodizel karışımların tutuşma gecikmelerinin uzun olması sebebiyle maksimum ısı salınımı ve maksimum silindir basıncının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Buna ilaveten biyodizel oranının artmasıyla ısıl verim ve moment değerlerinde azalma gözlenmiştir. NOx emisyonlarında bir miktar artış, is emisyon değerlerinde ise, biyodizel karışımlarında azalma tespit edilmiştir. Today, the number of reserves that can meet the increasing oil need in the world is decreasing day by day. Researchers who think that meeting this need with oil may be impossible over time have made studies on biodiesel obtained fram vegetable and animal origin oils which are renewable and have no problem of being exhausted. As a result, it has been found that biodiesel can be used in diesel engines without any modification. Considering the environmental costs and disposal costs of animal waste oils, it is desirable to convert them to biodiesel fuel. In this study, biodiesel fuel was obtained by performing some operations on leather industry waste oil obtained from Bursa Leather Specialized Organized Industrial Zone. The engine performance, exhaust emissions and combustion characteristics of biodiesel blends obtained by mixing biodiesel with 10% and 30% petroleum based diesel fuel were analyzed and compared with reference diesel fuel. Following these tests, it was determined that maximum heat release and maximum cylinder pressure were high due to long ignition delays of biodiesel blends. In addition, thermal efficiency and moment values decreased with increasing biodiesel ratio. Some increase in NOx emissions, soot emission values were decreased in biodiesel blends.
Collections