Makro-ekonomik kriz ortamında küçük ve orta ölçekli inşaat şirketlerinin uyguladıkları yönetim yaklaşımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de inşaat sektöründe faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli firmalara (KOBİ) yönelik yürütülen bu çalışmanın amacı, makro-ekonomik kriz ortamlarında firmalara hayatta kalmalarına yardımcı olacak bir model önerisi sunmaktır. Çalışmada, bu modeli test etmede kullanılmak üzere, küçük ve orta ölçekli 191 inşaat firmasına anket uygulaması yapılmıştır. Anketten elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak test edilmiş ve Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak modellenmiştir. Çalışmanın sonucunda, önerilen 6 adet hipotezin 4 adedi kabul edilmiş, 2 adedi de reddedilmiştir. Çalışmaya göre, firmaların yenilik stratejilerinin odaklanma ve farklılaşmayı, odaklanma ve farklılaşma stratejilerinin de hayatta kalmayı (performans) doğrudan ve pozitif yönde etkilediği hipotezleri kabul edilmiştir. Yenilik stratejisinin maliyet liderliği stratejisini ve maliyet liderliği stratejisinin de performansı doğrudan ve pozitif yönde etkilediği hipotezleri ise reddedilmiştir. Modelde önerilen hipotezler haricinde, yenilik stratejisinin hayatta kalmayı, odaklanma stratejisinin de farklılaşma stratejisini etkilediği ortaya çıkmıştır. Hayatta kalmanın maliyet liderliği stratejisini, maliyet liderliği stratejisinin de yeniliği doğrudan ve pozitif yönde etkilemesi, ortaya çıkan diğer sonuçlar olmuştur. This study focuses on small- and medium-sized firms (SMEs) in the construction industry in Turkey and aims to present a model that can help such firms in surviving during macro-economic crises. In this study, a questionnaire survey was applied to small and medium sized 191 construction companies in order to test the proposed model. The obtained data was tested by using Exploratory Factor Analysis and modeled by using Structural Equation Modeling. As a result of this study, 4 out of the suggested 6 hypotheses were supported and 2 were rejected. According to the accepted hypotheses, firms' innovation capabilities directly and positively affect focus and differentiation strategies which have direct and positive impacts on performance. The hypotheses stating that innovation capabilities directly and positively affect cost leadership strategy and that cost leadership strategy affects performance directly and positively were not supported. Other than these propositions in the model, it was revealed that innovation capabilities directly and positively affect performance and that focus strategy directly and positively affects differentiation strategy. In addition, it was also found out that performance directly and positively affects cost leadership strategy and that cost leadership strategy affects innovation capabilities directly and positively.
Collections