Kalıcı mıknatıslı senkron motorun bulanık mantık denetleyici ile sensörsüz hız denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlardan(KMSM) düzgün bir momentin alınması için stator alanı ile rotor alanının senkronize edilmesi gerekir. Bu senkronizasyon işlemi konum algılayıcılarıyla gerçekleştirilmektedir. Bu algılayıcılar sistemin maliyetini ve motor boyutunu artırıp, güvenilirliğini azaltmaktadır. KMSM‟ler yüksek verim ve güç faktörü, yüksek güç-ağırlık oranı ve yüksek moment-eylemsizlik oranı gibi üstünlüklerinden dolayı, endüstride sıklıkla kullanılmaktadır. Bu nedenle üzerlerinde en çok araştırma yapılan alanlardan biridir. Birçok endüstriyel değişken hız uygulamalarda hız ve moment kontrolüne ihtiyaç duyulmaktadır.Kalıcı mıknatıslı senkron motorların konum ve hız algılayıcısız kontrolünde bir çok yöntem mevcuttur. Bu yöntemlerin büyük bir çoğunluğunda motorun matematiksel modeli kullanılmaktadır. Konum ve hız algılayıcısız kontrolde kullanılan motorun matematiksel modelinin doğruluğu çok önemlidir.Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlardan(KMSM) düzgün bir momentin alınması için stator alanı ile rotor alanının senkronize edilmesi gerekir. Bu senkronizasyon işlemi konum algılayıcılarıyla gerçekleştirilmektedir. Bu algılayıcılar sistemin maliyetini ve motor boyutunu artırıp, güvenilirliğini azaltmaktadır. KMSM‟ler yüksek verim ve güç faktörü, yüksek güç-ağırlık oranı ve yüksek moment-eylemsizlik oranı gibi üstünlüklerinden dolayı, endüstride sıklıkla kullanılmaktadır. Bu nedenle üzerlerinde en çok araştırma yapılan alanlardan biridir. Birçok endüstriyel değişken hız uygulamalarda hız ve moment kontrolüne ihtiyaç duyulmaktadır.Kalıcı mıknatıslı senkron motorların konum ve hız algılayıcısız kontrolünde bir çok yöntem mevcuttur. Bu yöntemlerin büyük bir çoğunluğunda motorun matematiksel modeli kullanılmaktadır. Konum ve hız algılayıcısız kontrolde kullanılan motorun matematiksel modelinin doğruluğu çok önemlidir. Permanent magnet synchronous motor (PMSM) should be synchronized with the area of stator and rotor for receiving smooth torque. This synchronization process is performed by location sensors. These sensors increase cost of the system and the engine size and decrease the reliability. PMSM is commonly used in industry due to high efficiency, power factor, high power-to-weight ratio and high torque-inertia ratio. For this reason, it is one of the most studied areas in research cominity. Speed and torque control is required in many industrial the speed variable applications.Many methods are available for sensorless speed control and position of permanent magnet synchronous motor. In most of these methods, mathematical model of the motor is used. Accuracy of the mathematical model of the engine is very important in position and speedsensorless control.In this thesis, fuzzy logic and PI (Proportional-Integral) control are compared with computersimulation. Speed control of PMSM is designed using fuzzy inference system (FIS). The most important feature when designing fuzzy logic is rule table created. In this thesis the rulestable created has given very good results. Simulations are created at Matlab/Simulink. In this way, superior and non-superior direction of both methods can be evaluated.
Collections