Batı Karadeniz liman tesislerinde kurulu bulunan atık kabul tesislerine ait atık yönetim planlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizin, deniz ticaret kapasitesi giderek artmaktadır. Artan bu kapasiteyle birlikte deniz taşımacılığı birçok sorunuda beraberinde getirmektedir. Deniz taşımacılığı sonucunda oluşan deniz kirliliği çevre kirliliği problemlerinden en önemlisi haline gelmiştir. Kirliliğe neden olan faktörler arasında en büyük yeride gemi atıkları almaktadır. Gemi kökenli deniz kirliliginin artmasının önüne geçilmesi içinde gemilerin her türlü ihtiyaçlarının karşılandığı korunmuş alanlar olan limanlara büyük görevler düşmektedir. Bu bağlamda da atıklarının deniz ortamlarına bırakılmasının önlenmesi amacıyla limanlarda Liman Atık Kabul Tesislerinin bulunması gerekmektedir. Çalışma kapsamında; Batı Karadeniz limanlarını kullanan gemilerin normal operasyonel faaliyetlerinden kaynaklanan atıkların deniz ortamına verilmesinin önlenmesi amacıyla gemilerden atıkların alınması, depolanması ve bertaraf tesislerine taşınması ile ilgili olarak; limanlarda kurulu bulunana atık kabul tesisleri ve bu tesislere ait atık yönetim planları, atık alma gemileri, atık bertaraf yöntemleri ile atık kabul tesislerine alınan atıkların miktarlarının birbirleri ile karşılaştırılması yapılarak, bölgede kurulu bulunan liman atık kabul tesislerinin verimli çalışıp çalışmadığı ortaya konularak öncelikli olarak Kastamonu (İnebolu) limanından başlayarak Bartın, Zonguldak (TTK), Kdz Ereğli (Erdemir) ve Çatalağzı (Eren) limanlarında incelemeler yapılmıştır.Bu incelmelerde; liman yöneticilerinden liman sahalarında kurulu bulunan atık kabul tesislerine ait üniteler, atık alma gemileri ile atık yönetim planları hakkında bilgiler toplanmıştır. Saha ziyaretlerinden sonra toplanan bilgi ve belgeler ışığında gerek limanların atık alma performansları gereksede herbir atık miktarları ölçüsünde karşılaştırmaları yapılmıştır.Bölgedeki tesislere bakıldığında yönetim planına uyum ve atık performansı açısından en iyi tesislerin özel sektör eliyle işletilen Erdemir ve Eren Limanları olduğu tespit edilmiştir. Devlet eliyle işletilen TTK ve İnebolu Atık Kabul Tesislerinde gerekli ekipmanların tesislerde bulunmasına rağmen sintine atıklarından sintine/yağ ayrıştırmasının yaptırılmadığı dolayısıyla da bu atıkların direkt olarak bertarafa gönderildiği görülmüştür. Erdemir ve Eren Limanı Atık Kabul Tesislerinde sintine atıklarına uygulanan susuzlaştırma işlemi sayesinde oluşan 3500 kalorifik değerli sintine yağları çimento fabrikalarına gönderildiği ve bu fabrikalarda ek yakıt olarak kullanılarak ülkemize katma değer sağlandığı görülmüştür.Bartın Limanı Atık Kabul Tesisi haricindeki liman atık kabul tesislerinde atık alım iş ve işlemleri bu yönetim planlarına göre yapılmaktadır. Erdemir ve Eren Limanlarına ait atık kabul tesislerinin Çevre Lisanslı olup TTK, Bartın ve Kastamonu (İnebolu) Limanlarına ait Atık Kabul Tesislerinin Çevre Lisansları bulunmamaktadır. Bu bağlamda; yapılan çalışma batı karadeniz limanlarında yapılan ilk envarter çalışmasıdır. Our country surrounded by sea on three sides, increasing sea trade capacity. This increased capacity, together with the maritime transport brings with it many sorunuda. Maritime transport marine pollution that occurs as a result of environmental pollution has become one of the most important problems. Factors that cause pollution in the largest place between shipboard waste away. The increase of sea pollution originated from the vessel prevent all kinds of needs are met the ship in protected areas has big tasks into the harbor. In this context, also to the marine environment in order to prevent turning waste port must be Port waste acceptance in Plants.Scope of the study; Western Black Sea ports of wastes resulting from normal operational activities of vessels that use the marine environment in order to prevent the receipt, storage and disposal of wastes from ships moving in relation to facilities; When the Board is found in port waste acceptance and belonging to the waste management plans, these also receive ships of waste, waste disposal into waste when accepting wastes with the methods of comparison made with each other, the port zone when running efficiency of waste acceptance by putting forward as a priority, starting from the port of Bartın kaneco Kastamonu, Zonguldak (TTK), Roorkee (Erdemir) and made investigations in the harbor Çatalağzı (Eren).This slimming in; located in the port area of port Executive Board when the units belonging to accept waste, waste management plans and waste retrieval ships gathered information about. Information and documents gathered after the field visits in the light of the need to take both the exhaust port in the performances of each waste within their means comparisons were made.When looking at the region's facilities management plan compliance and waste in terms of performance when operated with the best of the private sector, Ella and Emma have been found to be riding roughshod over. The State-run TURKISH COMMERCIAL CODE and when the necessary equipment In İnebolu waste acceptance even though there were in the bilge waste from bilge/fat ayrıştırmasının without prior and therefore these wastes are sent directly to bertarafa was observed. Ella and Emma Harbor waste acceptance thanks to the process of dehydration applied In bilge trash just because 3500 calorific value is sent to the cement factory and bilge oils factories as additional fuel has been added to our country by using value is provided.Bartın Port waste acceptance Facility when in port waste acceptance except for the waste business and operations that are carried out in accordance with the management plan. Ella and Elsie Ports belong to waste acceptance facilities Near licensed TCC, Bartın and Kastamonu (İnebolu), there is no Environmental Licenses for waste acceptance facilities in Ports.İn this context, the stucly is the work of the first in ventory of the Western Black Sea Ports.
Collections