Matematik öğretmenlerinin dinamik bir yazılım ile etkinliklerini hazırlarken teknolojik pedagojik alan bilgisi kullanım durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin dinamik bir yazılımla etkinlik hazırlama süreçlerinde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) kullanım durumlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, devlet ve özel olmak üzere ortaokulda görev yapmakta olan 3 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakatlar ve araştırmacının uzman görüşü ve pilot çalışmayla oluşturduğu gözlem çizelgesi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri nicel ve nitel veri analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Hem nitel hem de nicel veri toplama araçlarının kullanıldığı araştırma özel durum çalışması niteliğini taşımaktadır. Araştırmacının uzman görüşü ve pilot çalışma sonucunda oluşturduğu gözlem çizelgesinin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek için yaptığı hesaplamalar çalışmanın nicel kısmını oluşturmaktadır. Gözlem çizelgesinin maddeleri öğretmenlerin TPAB bağlamında tüm bileşenleri de içeren muhtemel davranışlardan oluşmaktadır. Bu amaç doğrultusunda pilot çalışma, ortaokulda matematik öğretmenliği yapan iki öğretmen ile ayrı ayrı birden fazla görüşmelerle yürütülmüştür. Bu süreçte 5'er etkinlik gözlemlenerek toplamda 10 etkinlik incelenmiştir. Sonrasında oluşturulan her bir madde için uzman görüşüne tekrar başvurulmuştur. Çalışmanın nitel kısmında ise öğretmenlerin etkinliklerini hazırlama öncesi ve sırasında gösterdiği davranışları gözlemleyerek ve mülakatlar yapılarak elde edilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin etkinlik hazırlama süreçlerinde TPAB kullanımını sergilemekte zorluk çektikleri tespit edilmiştir. Araştırma boyunca öğretmenlerin teknoloji, pedagoji ve alan bilgilerine sahip oldukları fakat pedagoji bilgilerini teknolojiye entegre etmede sıkıntı yaşamaları sebebiyle TPAB bağlamında eksikleri olduğu görülmüştür. This study aims to identify the usage of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) during the process of preparing activities with dynamic software by middle school mathematics teachers. The study is carried out with three middle school mathematics teachers. Semi structured interview and the observation chart are used as data collection tools. The research data is analyzed by using quantitative and qualitative data analysis methods.This is a case study which is prepared by using quantitative and qualitative data analysis methods. The quantitative part of the study aims to detect the validity and reliability of the observation chart prepared by the researcher of the observation chart are formed by probable behaviors of the teachers in the concept of TPACK. With this aim, this pilot study was prepared by making interviews with two middle school mathematic teachers. In this process, totally ten activities are examined. Also, each behaviour is benefited from an expert opinion.In the qualitative part of the study, teachers' behaviours are observed and interviewed before and during the event preparing process.At the end of the work, it is understood that teachers have difficulties of using TPACK during the process of preparing activities. It is also noticed that the teachers have the ability and the knowledge of their specialties but they also have trouble to integrate their knowledge to technology in the context of TPACK.
Collections