Fen öğretiminde eleştirel okuma uygulamalarının kullanılmasının akademik performans ve problem çözme becerisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada eleştirel okuma uygulamalarına dayalı yapılan fen öğretiminin öğrencilerin akademik performans ve problem çözme becerisi üzerine etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada akademik performans değişkeni; akademik başarı ve fen performans düzeyi boyutlarını içermektedir. Bu araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Zonguldak ili Kdz. Ereğli ilçesinde bulunan Kdz. Ereğli İmam Hatip Ortaokulu'ndaki 102 7. sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Araştırmada deneysel yöntem türlerinden faktöryel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları cinsiyet değişkeni göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. Araştırma, 2 tane deney ve 2 tane kontrol grubu olmak üzere 4 farklı grupla yürütülmüştür. Birinci deney grubu 25 kız öğrenci, ikinci deney grubu 24 erkek öğrenci, birinci kontrol grubu 28 kız öğrenci, ikinci kontrol grubu 25 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubundaki öğrencilerle eleştirel okuma uygulamalarına uygun olarak hazırlanan etkinliklerle, kontrol grubundaki öğrencilerle müfredatın ön gördüğü etkinliklerle ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri; `Çoktan Seçmeli Akademik Başarı Testi`, `Fen Performans Düzeyi Testi` ve `Mantıksal Düşünme Grup Testi` ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programı analizlerinden `İlişkisiz Örneklemler İçin İki Faktörlü ANOVA` testi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, eleştirel okuma uygulamalarına dayalı fen öğretiminin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin müfredata uygun öğretimin yapıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarı ve fen performans düzeyleri ile problem çözme becerisi açısından anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç da kız öğrencilerin akademik başarı düzeyi açısından erkek öğrencilere göre daha başarılı olmasıdır. Fen performans düzeyi ve problem çözme beceri düzeyleri ise cinsiyete göre farklılaşmamaktadır. Uygulanan yöntem ve cinsiyetin ortak etkisinin de öğrencilerin akademik başarı ve fen performans düzeyleri ile problem çözme becerisi üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. This study aims to determine the effect of science teaching based on critical reading practices on students' academic performance and problem-solving skills. The academic performance variable contains the dimensions of academic achievement and science performance level.The study was conducted with 107 seventh graders from the Black Sea Ereğli Religious Vocational High School in Ereğli, Zonguldak during the 2014-2015 academic year. The study used factorial design, a quantitative research method. The experimental and control groups were formed based on the gender variable. The study was carried out with four different groups, two experimental groups and two control groups. The first experimental group, the second experimental group, the first control group and the second control group consisted of 25 female students, 24 male students, 28 female students and 25 male students, respectively. The students in the experimental groups were taught with the activities designed for critical reading, while the students in the control groups were taught according to the curriculum. The Multiple Choice Academic Achievement Test, the Science Performance Level Test and Logical Thinking Group Test were used to collect data. The two-way ANOVA for independent groups test was used with SPSS software to analyze the data. The results show that the students in the experimental groups were found to be significantly more successful than the students in the control groups in terms of academic achievement, science performance level and problem-solving skills. Another result is that the female students were more successful than the male students in terms of academic achievement level. Science performance level and problem-solving skill level did not differ by gender. There was no significant common effect of the method and gender on students' academic achievement, science performance level and problem-solving skills.
Collections