Tüketici davranışına bağlı olarak cinsiyetin mağaza tasarımına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTÜKETİCİ DAVRANIŞINA BAĞLI OLARAK CİNSİYETİN MAĞAZA TASARIMINA ETKİSİ İlke Büşra VARDARLIİÇ MEKÂN TASARIMITez Danışmanı: Doç.Dr. Nilay ÜNSAL GÜLMEZMayıs 2019, 121 sayfaGünümüz alışveriş merkezlerinin gelişimi, perakende sektörüne hız kazandırmıştır. Perakende alanındaki değişimler tüketici davranış eğilimlerine bağlıdır ve mağaza tasarımı üzerinde de etkilidir. Mağazacılık ve mağaza tasarımındaki yeniliklerin önemli bir kısmı, örneğin agender mağazaların ortaya çıkışı, giderek kitlelerin çevrimiçi alışverişe yönelimi, toplumsal cinsiyet algısı ve bu algının dönüşümü ile yakından ilgilidir.Bu çalışma mağaza tasarımına toplumsal cinsiyetin etkisini ve bu bağlamdaki güncel eğilimleri odağına alır. Tez kapsamında alışveriş merkezlerinin gelişimi ve tüketici davranışları toplumsal cinsiyet ekseninde irdelendikten sonra Beymen Club mağazalarında bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Yöntem olarak yapısal gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme ve odak grup görüşmesinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında markanın mimari projeler müdürü ile görüşülmüş, en çok satış yapan üç mağazanın müdürlerine gönderilen sorular bir odak grup görüşmesi sonrasında cevaplanmış ve altı mağaza (İstinyepark, Zorlu Center, City's, Akmerkez, Emaar, Mall of İstanbul) ziyaret edilerek toplumsal cinsiyet perspektifinden yapısal olarak incelenmiştir. Elde edilen veriler analiz edilerek bulgular mekân organizasyonu, mağaza atmosferi başlıkları altında paylaşılmıştır.Sonuç olarak toplumsal cinsiyet açısından irdelendiğinde markanın mağaza tasarımına yönelik alternatif stratejiler geliştirdiği ve zamana uygun olarak sürekli bir değişim içerisinde olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Toplumsal cinsiyet, Tüketici davranışı, Cinsiyet, Mağaza Tasarımı ABSTRACTTHE IMPACT OF GENDER ON RETAIL DESIGN THROUGH CONSUMER BEHAVIOURİlke Büşra VARDARLIInterior Design Thesis Supervisor: Assoc. Prof. Nilay ÜNSAL GÜLMEZMay 2019, 121 pagesThe rapid development of shopping centers has also accelerated retail design. The changes in the field of retail are very much related to consumer behavior and such changes also have a significant impact on design aspect. Recent innovations in the retail sector, for instance, the emergence of agender stores and tendency of masses to online shopping are pertinent to gender perception and its transformation.This study focuses on the impact of gender on retail design and the current trends in that context. Within the scope of the thesis, after scrutinizing the development of acts and spaces of shopping, and consumer behavior from the gender lens, a field study has been applied in Beymen Club stores. Structered analysis of the selected stores, semi-structured interviews and a focus group interview constitute the backbone of the methodology of the research. An interview has been conducted with the architectural project manager of the brand, a focus group interview have been held with three store managers and six stores (İstinyepark, Zorlu Center, City's, Akmerkez, Emaar, Mall of İstanbul) have been subjected to structured analysis. The gathered data have been displayed under two main headings: the spatial organization and atmosphere.In conclusion, when examined through a gender perspective, it is found out that the Beymen Club brand develops alternative strategies in terms of retail design and is undergoing a constant change in line with the requisites of time.Keywords: Gender, Consumer Behavior, Retail Design
Collections