Namık Kemal`in düşünce dünyasında yerlilik olgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı devleti, Batı?nın siyasal ve kültürel etkisini 19. yüzyılda kuvvetli bir şekilde hissetmeye başlar. Bu dönem aydınlarımız yeni bir medeniyet anlayışının tezahürü olan Batı medeniyetini, bir ruh ve zihin karmaşası içinde izler ve tavırlarını belirlemeye çalışır. İçinde yetiştikleri kültürden bambaşka dinamiklere sahip olan bu yeni anlayış, onları ciddi bir anlama-karşılaştırma-çözümleme etkinliğine sevk eder.Bu dönemin en önemli isimlerinden biri olan Namık Kemal?in değişik türlerde ve zamanlarda ortaya koyduğu şiirleri, tiyatro eserleri ve özellikle de makaleleleri kendi anlama-çözümleme çabasını yansıtan değerli ürünlerdir. Namık Kemal, sanatçı kimliğinin ötesinde düşünür olarak da ortaya koyduğu fikirlerle döneminde ciddi bir etkiye sahiptir. Avrupa medeniyeti karşısında aldığı tavır, eserlerinde ortaya koyduğu düşünce iklimi en açık şekilde onun makale ve mektuplarında görülebilmektedir. Sanatçının edebî ürünleri şimdiye kadar çok değişik açılardan incelenmiştir. Onun düşünce dünyası ve bu dünyayı oluşturan temel öğeler çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızda makale ve mektuplarından hareketle sanatçının düşüncesini oluşturan temel unsurları ortaya koymayı amaçladık.Anahtar Kelimeler: Yerlilik, Edebiyatta Yerlilik, Namık Kemal, Tanzimat, Batılılaşma. Ottoman Empire began to feel Europe?s political and cultural impacts strongly at the 19.th century. The Turkish intellectuals of this period followed the Western culture as a wiev of a new kind of civilization and tried to adopt a particular attitude. This new concept which had different dynamics from Ottoman culture referred the Ottoman intellectuals to a serious activity of appreciation and analysis.Namık Kemal was one of the most important intellectual of the period, and his kinds of works completed at different times reflect his own activity of appreciation and analysis. Namık Kemal also had a deep impact with his ideas in this period as a thinker more than a artist. His manner against to Europe and his ideas manifested in his works can be seen most clearly from his letters and papers. His literary works was analysed from different perpectives. The aim of this work is to analyse his ideas and basic points of his ideas. İn our work we try to prove basic points of his ideas with reference to his papers and letters.Key Words: Indigenousness, Indigenousness in Literature, Namık Kemal, Westernization
Collections