Bankacılıkta mobil pazarlama ve tüketici satın alma kararı üzerine etkisi: Yozgat örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknoloji alanında meydana gelen gelişmeler, üreticileri ve tüketicileri olumlu yönde etkilemiştir. Özellikle internetin hayatın her alanına girmesi mobil iletişimin ortaya çıkmasını beraberinde getirmiştir. Mobil iletişimle birlikte, tüketicilerin ihtiyaçlarına daha kolay ulaşmaları sağlanmış ve işletmelerin de müşteri isteklerine hızlı bir şekilde karşılık verebilmesinin önü açılmıştır. Mobil iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim, işletmelerin pazarlama stratejilerinin değiştirilmesine ve çeşitlendirilmesine olanak tanımıştır. Mobil iletişim araçlarının kullanımının yaygınlaşması ile birlikte işletmeler mobil pazarlamaya daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Mobil pazarlama faaliyetlerini yoğun bir şeklide yürüten sektörlerden biri de bankacılıktır. Çünkü sürekli müşterileri ile iletişim halinde olmak ve potansiyel müşterilere hızlı ve etkin bir şekilde ulaşmak isteyen bankalar için mobil pazarlama ve mobil reklam araçları vazgeçilmez bir konumdadır. Mobil kanalların son dönemlerde bankacılıkta pazarlama seçeneği olarak kullanılmaya başlanması, konu üzerinde araştırma yapılmasını önemli hale getirmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, Yozgat ilinde yaşayan tüketicilerin, bankaların mobil pazarlama ve mobil reklam çalışmalarına olan bakış açıları araştırılmıştır. Bu doğrultuda Yozgat il merkezinde 400 tüketici üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket verileri SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Yozgat ilinde yaşayan tüketicilerin bankalardan gelen mobil reklamlara bakış açılarının olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte çeşitli demografik özellikler itibariyle mobil pazarlama ve mobil reklamlar ile ilgili ifadelere katılım derecelerinin farklılaştığı belirlenmiştir. Today, advances in the technological field have a positive impact on the producers and consumers. Especially the entry of internet into every aspect of life has brought about the emergence of mobile communication. With mobile communication, it has been paved the way for consumers reaching easily to their needs and also for businesses being able to respond quickly to consumers' requests. Rapid changes in the mobile communication technology have enabled businesses to change and diversify the marketing strategy. Because of widespread use of mobile communication devices, businesses have begun to pay more attention to the mobile marketing. The banking sector is one of the sectors that is carried out the activities of mobile marketing in an intensive way. Mobile marketing and mobile advertising tools are in an indispensable position for the banks that want to get in touch with the constant customers and also to reach to the potential customers quickly and effectively. Because recently the mobile channels have been begun to use as a marketing option in banking, it makes the subject important to research. Therefore in this study, the viewpoints of the consumers living in Yozgat province about the mobile marketing and advertising activities of the banks were investigated. In this direction, a survey was carried out on 400 consumers in the city center of Yozgat. Survey data were analyzed with SPSS. According to the results of analyses, it was concluded that viewpoints of the consumers living in Yozgat about the mobile advertisings coming from the banks are negative. However, it was determined that the degree of consumers' agreement with the statements related to mobile marketing and advertising are differentiated.
Collections