Sosyal sorumlu tüketici davranışı ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketim sonucu oluşan çıktıların dünyaya olan etkisiyle tüketicilerin sorumlulukları artmıştır. Değişen ve çeşitlenen tüketim alışkanlıkları toplumu olumsuz etkilemektedir. Sosyal sorumlu tüketici davranışını ele alan bu tez çalışmasında ilk bölümde konu, ilgili kavramlarıyla açıklanmıştır. İkinci bölümde yapılan uygulamayla, tüketicilerin sosyal sorumluluk seviyelerinin demografik ve sosyo-ekonomik özellikler yönünden farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışmada internet üzerinden tüketicilere anket uygulanmıştır. Türkiye'de yaşayan tüketicilerin yapılan analizler sonucunda sosyal sorumlu tüketici davranışı seviyeleri 4 faktör açısından incelenmiştir. Bu faktörler, (1)`Satın Alma ve Kullanımda Çevresel Etki (SKÇE)`, (2)`Kurumsal Sosyal Sorumluluk Performansına Dayalı Satın Alma Davranışı (KSSP)`, (3)`Tüketici Geri Dönüşüm Davranışı (TGD)` ve (4)`Geleneksel Satın Alma Kriteri (GSK)` şeklindedir. Ayrıca Tek Yönlü MANOVA analizi ile tüketicilerin yaş, cinsiyet, eğitim, araç sahibi olma ve memleketlerinin bulunduğu coğrafi bölge bilgisine göre tüketicilerin sosyal sorumluluk seviyelerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Tüketici ve Müşteri, Sosyal Sorumlu Tüketici Davranışı Responsibilities of consumers have increased because of the impact of outputs produced by consumption on the world. Changing and varying consumer behaviours have negative effects on society. In this thesis, which examines socially responsible consumer behaviour, the subject is explained with its related concepts in the first section. In the second section, differences in the levels of social responsibility of consumers according to demographic and socio-economic features is examined. In the study, an online questionnaire was carried out on consumers.Levels of socially responsible consumer behaviour of consumers who live in Turkey are studied in terms of 4 factors. These factors are (1) `Environmental Impact in Purchase and Use`, (2) `CSR Performance`, (3) `Consumer Recycling Behaviour` and (4) `Traditional Purchase Criteria`. Moreover, it is found out with one-way MANOVA that levels of social responsibility of consumers differ with regard to their age, gender, educational background, ownership of a vehicle, and geographical region where the city they live is located.Keywords: Social Responsible, Consumer and Customer, Socially Responsible Consumer Behaviour
Collections