Farklı spor branşlarında eğitim alan ilköğretim öğrencilerinin fiziksel uygunluk parametrelerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı oyun ve fiziki etkinlik dersi alan ve buna ek olarak farklı spor branşlarında eğitim alan ilkokul öğrencilerinin fiziksel uygunluk parametrelerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırmaya, Ankara İli Yükselen Kolej'inde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında okuyan, 1. Sınıf öğrencilerinden 57 kız, 65 erkek olmak üzere toplamda 122 öğrenci katılmıştır. (Ortalama yaş= 7,13±,33 yıl)Öğrencilerin fiziksel uygunluk parametrelerini belirlemek için sırasıyla esneklik testi, denge testi, durarak uzun atlama testi, 30 metre sprint testi, 10x5 mekik koşusu testi, t-testi, 20 metre mekik koşusu testi uygulanmıştır.İstatistiksel analizler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatiksel verilerin normal dağılım gösterip göstermedikleri değerlenmek için Kolmogrov-Smirnov Analiz testi uygulanmıştır. İstatistiksel analiz sonucu değerler normal dağılım göstermedikleri için Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır.Çalışmanın sonucunda 7-8 yaş evresinde sürat, çeviklik parametrelerinin daha hızlı gelişim göstermeleri nedeniyle iki grup arasında anlamlı fark ortaya çıktığı söylenebilir. Aynı zamanda bu yaş evrelerinde çocukların hareketi en iyi performans göstermesi değil, hareketleri doğru bir şekilde uygulayabilmeleri hedeflenir. Bu sebep ile esneklik, denge ve kardiyovasküler dayanıklılık testleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmadığı söylenebilir. Durarak uzun atlama testinde ise erkeklerde anlamlı bir fark çıkmasının sebebi ise bu yaş grubunda erkeklerin kassal kuvvet değerlerinin gelişimi kızlara göre daha iyi olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Oyun ve fiziki etkinlik, Spor, Fiziksel Uygunluk The aim of this study is to compare physical fitness parameters of primary school students who have taken game and physical activity lessons and who are also educated in different sports branches.Academic years of 2017-2018 Yukselen Private Primary in Ankara, 57 girls, 65 boys a total of 122 students partivipated in the study.In order to determine the physical fitness parameters of the students, flexibility test, balance test, standing long jump test, 30 meter sprint test, 10x5 shuttle run test, t-test, 20meter shuttle run test were applied respectively.Statistical analyzes were evaluated using the SPSS 16.0 package program. Kolmogrov-Smirnov Analysis test was applied to evaluate whether statistical data showed normal distribution. The Mann-Whitney U Test was used because statistical analysis did not show normal distribution.As a result of the study, it can be said that there is a significant difference between the two groups because of the faster development of speed and agility parameters at the age of 7-8 years. At the same time the movement of children in this age not to show the best performance stages, it is aimed to implement a move in the right manner. Therefore, it can be said that there is no significant difference between flexibility, balance and cardiovascular endurance tests. The reason for the standing long jump test in the emergence of a significant difference in muscular strength of boy said that the value of boy in this age group was better development than girls.Key Words: Game and Physical Activity, Sports, Physical Fitness
Collections