Passolig elektronik bilet uygulamasının Türkiye profesyonel futbol ligi üzerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, son dönemlerde sıkça tartışılan PASSOLİG Elektronik Bilet Sistemi uygulamasının Türkiye Profesyonel Futbol Ligi üzerine etkilerinin ele alınarak incelenmesidir.Futbol, Dünya'da olduğu gibi Türkiye'de de spor tarihinin en popüler ve taraftar sayısı en fazla olan oyunudur. Bu durumdan dolayı dünyada ve ülkemizde de futbol bir eğlenceden ziyade makroekonomi modeline ve sosyal hayatı belirleyen bir akım haline gelmiştir. Küresel etkisi ve insan üzerindeki sosyal ve kültürel boyutu düşünüldüğünde ekonomik planlamalar bunun üzerine inşa edilerek; futbol federasyonu, yöneticiler ve kulüpler bu etkiyi mümkün olduğu kadar çeşitlendirip gelir şekline dönüştürmüşlerdir.Tüm bu açıklamalar ışığında futbol ekonomisinin tekeli haline getirilmeye çalışılarak yeni yöntemlerle ''PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması'' daha kalıcı ve kontrol edilebilir dönüşüm haline getirilmiştir. Futbol oyununun temelinde, kulüpler ve taraftarlar arasında rekabet ortamının olması dolayısıyla rekabet şiddeti de doğurmaktadır. Türk futbolundaki şiddet olaylarının önüne geçmek amacıyla 6222 Sayılı Sporda Şiddet ve Düzensizliği Önleyici Kanun çerçevesinde PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması 19 Nisan 2014 tarihinde yürürlüğe koyulmuştur. PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması yürürlüğe girdikten sonra taraftarlar arasında boykot edilmiş konu mahkemeye taşınmıştır. `PASSOLİG Kart` satışlarında ücret talep eden firma eleştirilmiş, stadyuma gelen taraftar ortalamalarında düşüş yaşanmıştır. Nitel araştırma yöntemine göre hazırlanan bu çalışmanın verileri 19 Nisan 2014 tarihinde yürürlüğe giren PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulamasının medyada çıkan haberler, haber yorumları, PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması temalı panellerden elde edilen bilgiler, gazetelerin genel yayın yönetmenleri ve taraftar grupları ve dört büyük takımı destekleyen taraftarlar ile yapılan mülakatlar oluşturmaktadır. Doküman incelemesi, içerik analizi ve söylem analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması stadyumlardaki şiddeti azaltmak ve şiddet gösteren kişilerin tespit edilmesi konusunda gerekli bir uygulama olduğu fakat PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulamasının taraftarlara yeterli derecede tanıtılamadığına ve anlatılamadığı ayrıca yetkili firmanın PASSOLİG tanıtımında yeterince etkili olamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca PASSOLİG Elektronik Bilet Uygulaması ile birlikte stadyumlar içerisinde ki şiddet olaylarının önüne geçildiği, taraftarların ailesi ile birlikte gidip hoşça vakit geçirebildiği ortamlar haline geldiği saptanmıştır. The aim of this study is discussed frequently in recent PASSOLİG Electronic Ticket System application of Turkey is examined by considering the effects on the Professional Football League.Football, the most popular in the world as it is and the number of spectators in the history of sports in Turkey is the most widely games. Because of this situation, football has become a trend that determines the macroeconomic model and social life rather than a fun in the world and in our country. Considering its global impact and social and cultural dimension on people, economic plans are built on it; football federation, managers and clubs diversified this effect as much as possible and transformed it into income.In the light of all these explanations, `PASSOLIG Electronic Ticket Application` has been transformed into a more permanent and controllable transformation with new methods by trying to make monopoly of the football economy.Competition between the clubs and the fans is also the basis of the football game, and it also causes competition violence. In order to prevent violence in Turkish football, PASSOLIG Electronic Ticket Application was put into effect on April 19, 2014 within the framework of Law No. 6222 on Preventing Violence and Irregularity in Sports.After the PASSOLIG Electronic Ticket Application came into force, the boycott issue between the fans was brought to the court. The company demanding a fee in the sales of `PASSOLIG Card` was criticized and the average of the fans coming to the stadium decreased.The data of this study, which was prepared according to the qualitative research method, came into force on April 19, 2014, the information obtained from PASSOLIG Electronic Ticket Application in the media, news comments, news from PASSOLIG Electronic Ticket Application themed, the editors of the newspapers and fans and supporters supporting the four major teams. form interviews. Document analysis was analyzed by content analysis and discourse analysis method.As a result of the research, it has been determined that PASSOLIG Electronic Ticket Application is a necessary application for reducing the violence in the stadiums and identifying the people who show violence, but that the PASSOLIG Electronic Ticket Application is not adequately promoted and explained to the fans and also it is not effective enough in the promotion of PASSOLIG. In addition, with the PASSOLIG Electronic Ticket Application, it was determined that violent events within the stadiums were prevented, and the fans became the environments where they could go with their family and have a good time.
Collections