Genç erişkinlerde kalistenik egzersiz eğitimi ve xbox kinect ile yapılan egzersiz eğitiminin denge ve propriosepsiyon üzerine etkilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalistenik ve exergame egzersiz eğitiminin denge ve propriosepsiyon üzerine etkilerini inceleyen bu çalışmaya sağlıklı ve genç erişkin 85 birey dahil edildi. Bireyler; Exergame (n=28), Kalistenik (n=28) ve Kontrol (n=29) olmak üzere 3 gruba ayrıldı. Exergame grubuna; Xbox Kinect'ten 20.000 Leaks, River Rush, Rally Ball, Reflex Ridges ve Space Ball oyunları, Kalistenik grubuna kalistenik egzersizler ve Kontrol grubuna ise ev egzersizleri 30 dakika süre ile haftanın 2 günü toplam 8 hafta uygulandı. Denge; Biodex Balance System ile, propriosepsiyon; açı ölçen Android telefon uygulaması Goniometer Pro ile ve dispne; Modifiye Borg Skalası ile değerlendirildi. Fiziksel aktiviteden hoşlanma düzeyi ise Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Ölçeği ile değerlendirildi. Tüm değerlendirmeler egzersiz eğitimi öncesi ve 8 hafta sonrasında yapıldı.Olguların 8 haftalık takibi sonunda her üç grupta da postüral stabilitenin arttığı bulundu (p<0,05). Kalistenik egzersiz eğitim grubunun düşme riski azaldı ve propriosepsiyonunda iyileşme görüldü (p<0,05). Exergame egzersiz grubunda Fiziksel Aktivite Hoşlanma Ölçeği puanları arttı (p<0,05). Araştırmanın sonuçları; exergame egzersizlerinin fiziksel aktiviteden alınan keyfi ve dengeyi artırıcı bir uygulama olduğunu, kalistenik egzersiz eğitiminin denge ve propriosepsiyon üzerine olumlu etkileri olduğunu, uzun süreli uygulamalarda egzersize devamlılık açsından exergame egzersiz eğitiminin daha motive edici olduğunu destekledi.Anahtar kelimeler: Denge, Exergame, Fiziksel aktiviteden hoşlanma,Kalistenik, Propriosepsiyon In this study, the effects of exergame and calisthenic exercise training on balance and proprioception examined. 85 healthy and young adults were included in the study. The subjects were divided into three groups as Exergame (n = 28), Calisthenic (n = 28) and Control (n = 29). 20.000 Leaks, River Rush, Rally Ball, Reflex Ridges and Space Ball Xbox Kinect games played in Exergame group. Calisthenic exercises were performed in the calisthenic group. In the control group, home exercises were applied. All programs were performed for 30 minutes and twice a week for a total period of 8 weeks. Balance was measured with the Biodex Balance System. Proprioception was evaluated with the Android phone app Goniometer Pro which measures the angle. Fatigue was measured with Modified Borg Scale. The level of enjoyment of physical activity was evaluated with Physical Activity Enjoyment Scale. All assessments were performed before and after 8 weeks of intervention.After 8 weeks of intervention, postural stability was increased in all three groups (p <0.05). The risk of falling of the Calisthenic group decreased and proprioception improved (p <0.05). Physical Activity Satisfaction Scale scores increased in Exergame group (p <0.05). The results of the study showed that exergame exercises increased enjoyment from physical activity and balance. Although calisthenic exercise training had positive effects on balance and proprioception, results supported that exergame exercise training would be more motivating to ensure continuity of exercise in long-term applications.Keywords: Balance, Calisthenic, Exergame, Physical activity, Proprioception.
Collections