Yaratıcı drama eğitiminin hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin ölmekte olan hastaya bakım vermeye ilişkin tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yaratıcı drama eğitim programının hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin ölmekte olan hastaya bakım vermeye ilişkin tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu çalışma öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel modelde tasarlanmıştır Araştırmanın çalışma grubunu BAİBÜ, Bolu Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 40 hemşirelik birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin analizi tanımlayıcı istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve Mann-Whitney U, kullanarak yapılmıştır. Araştırmacı tarafından randomiszasyon yoluyla deney (n=20) ve kontrol (n=20) grubuna ayrılarak öğrencilere veri toplama formları ön test, konuya ilişkin, düz anlatım ve yaratıcı drama eğitiminden sonra son test olarak uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin, ön test FATCOD (97.90±8.25) puan ortalaması, kontrol grubundaki, öğrencilerden (101.55±7.41) düşük bulunmuştur. Deney ve kontrol grubunun ön test puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (U:148,5; p=0.163). Deney grubundaki öğrencilerin son test FATCOD puan ortalamaları (112,45±8.43) kontrol grubundaki öğrencilerinden (105.35± 8.67) büksek belirlenmiş ve aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur ( U:111.500; p=0.017). Düz anlatım tekniği ile karşılaştırıldığında yaratıcı drama eğitiminin, öğrencilerin ölmekte olan bireye bakım vermeye ilişkin tutumlarının gelişmesinde daha etkili bir yöntem olduğu belirlenmiştirAnahtar Kelimeler: Eğitim, Hasta, Hemşire, Öğrenci, Ölüm, Yaratıcı Drama, This study was conducted to determine the effect of creative drama education program on nursing first year students' attitudes towards caring for dying patient.This study was designed in a quasi-experimental model with pretest-posttest control group. The study group consisted of 40 nursing first-year students studying at the Faculty of Health Sciences of BAIBU. Data were analyzed using descriptive statistics, Wilcoxon Signed Rank test and Mann-Whitney U. The researcher was divided into experimental (n = 20) and control (n = 20) groups by randomization and the data collection forms were applied to the students as pre-test, subject-related, plain expression and post-test after creative drama training. The mean pre-test FATCOD (97.90 ± 8.25) score of the students in the experimental group was lower than the students in the control group (101.55 ± 7.41). The difference between the pretest scores of the experimental and control groups was not statistically significant (U: 148.5; p> 0.05). The mean post-test FATCOD score of the students in the experimental group (112.45 ± 8.43) was higher than the students in the control group (105.35 ± 8.67) and the difference was statistically significant (U: 111,500; p <0.05). Compared with the expression technique, creative drama education was found to be a more effective method for the development of students' attitudes towards caring for the dying individual.Keywords: Education, Patient, Nurse, Student, Death, Creative Drama,
Collections