Unilateral serebral palsili bireylerde motor imgeleme eğitiminin kas aktivitesi, motor imgeleme ve fonksiyonel hareket becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Unilateral Serebral Palsi'li bireylerde motor imgelemeeğitiminin motor imgeleme yeteneği, fonksiyonel hareket becerileri, alt ekstremitekas aktivitesi, fonksiyonel kas kuvveti ve yaşam kalitesi üzerine etkisininincelenmesidir. Çalışmaya 34 Unilateral Serebral Palsi'li ve 17 tipik gelişimgösteren birey dahil edildi. Serebral Palsi'li bireyler motor imgeleme eğitim (n=17)ve Serebral Palsi kontrol grubu (n=17) olmak üzere rastgele 2 gruba ayrıldı. Motorimgeleme eğitimi grubuna 8 hafta, haftada 2 seans fizyoterapi ve motor imgelemeeğitimi, Serebral Palsi kontrol grubuna ise 8 hafta, haftada 2 seans fizyoterapi eğitimiuygulandı. Değerlendirmeler motor imgeleme ve Serebral Palsi kontrol grububireylerine eğitimden önce, eğitimden sonra (8. haftada) ve takip (14. haftada) olmaküzere 3 kez yapıldı. Tipik gelişim gösteren bireyler bir kez değerlendirildi. Bireyler;Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemi, Mini Mental Durum Değerlendirmesi,Modifiye Tardieu Skalası, Pediatrik Veri Toplama Aracı, Hareket İmgeleme AnketiÇocuklar İçin, Zamanlı Kalk Yürü, 10 Metre Yürüme, Beş Tekrarlı Otur KalkTestleri ve zamansal uyum, seçim görevi, Motor İmgeleme Eğitimi-Eğlence veNetlik skalası, Yüzeyel EMG ve fonksiyonel kas kuvveti ile değerlendirildi.Motor imgeleme eğitiminin; imgeleme anketi, zamansal uyum, seçim görevidoğruluk yüzdesi, istirahat kas aktivasyonunda ve fonksiyonel hareket becerilerindemotor imgeleme grubu lehine anlamlı fark bulundu (p<0.05). Yaşam kalitesi, kastonusu ve fonksiyonel kas kuvvetinde fark bulunmadı (p>0.05). Sonuç olarak bugüncel yaklaşımın unilateral Serebral Palsi'de; uygulanabilir bir yöntem olduğu verehabilitasyon sürecine dahil edilmesinin faydalı olduğu görüldü.Anahtar Kelimeler: Motor İmgeleme, Serebral Palsi, YüzeyelElektromiyografi The aim of this study; to examine effect of motor imagery training on motorimagery ability, functional movement skills, lower limb muscle activity, functionalmuscle strength and quality of life in Unilateral Cerebral Palsy.34 Unilateral Cerebral Palsy and 17 typically developing individuals wereincluded in study. Individuals Cerebral Palsy were randomly divided into 2 groups asmotor imagery training (n=17) and Cerebral Palsy control group (n=17). 8 weeks, 2sessions of physiotherapy and motor imagery training was applied to motor imagerytraining group, 8 weeks of physiotherapy training was applied to Cerebral Palsycontrol group. Evaluations made 3 times, before training, after training (8th week)and after training (14th week) for motor imagery and Cerebral Palsy control group.Typically developing individuals were evaluated once. Individuals evaluated withGross Motor Function Classification System, Mini-Mental state exam, ModifiedTardieu Scale, Pediatrics Outcomes Data Collection Instrument, Movement ImageryQuestionnaire for Children, Timed up and go, 10 meter walk, 5 times sit to standtests and delta times, Laterality task, motor imagery training entertainment andclarity scale, superficial EMG, and functional muscle strength.Motor imagery training; significant difference was found in favor of motorimagery group, in Movement Imagery Questionnaıre for Children, delta times,accuracy percentage of lateralization task, resting muscle activation and functionalmovement skills (p<0.05). No difference was found on quality of life, muscle toneand functional muscle strength (p>0.05). As a result, this current approach inunilateral Cerebral Palsy; it was found to be a feasible method and useful to includein rehabilitation process.Keywords: Cerebral Palsy, Motor Imagery, Superficial Electromyography
Collections