Okul öncesi öğretmen adaylarının günlük planlarında öz bakım becerilerine yer verme durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi öğretmen adaylarının günlük planlarında öz bakım becerilerine yer verme durumlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırmada, nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma modellerden zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, araştırmanın amacına uygun olarak üç aşamalı olarak düzenlenmiştir. Birinci aşamada, amaçlı örnekleme yolu ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda kadrolu olarak görev yapan sekiz öğretmen odak grup görüşmesi yapmak üzere, ikinci aşamasında ise kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 4. Sınıfa devam eden 52 öğrenci anket formlarının uygulanması amacıyla çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında ise anket uygulaması yapılan öğretmen adaylarının 2016-2017 eğitim-öğretim yılı içerisindeki öğretmenlik uygulama dersinde hazırladıkları günlük planlar, doküman incelemesi yapmak üzere çalışma grubu içerisinde yer almıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzdelik değerler, grafikler, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerinin yanı sıra içerik analizi ve tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; odak grup görüşmesine katılan öğretmenlerin çocuklara öz bakım becerilerinin kazandırılmasını önemli gördükleri ve bu konuda desteğe ihtiyaç duydukları, öğretmen adaylarının günlük planlarında öz bakım becerilerine ilişkin kazanımlara yeterli düzeyde yer vermedikleri, öz bakım becerilerine yönelik bilgi-deneyim, planlama ve uygulama düzeylerinin öğretmen adayının yaşına ve staj yapılan sınıf mevcuduna göre farklılık gösterdiği, öğretmen adaylarının çocuklara öz bakım becerilerinin kazandırılması konusundaki görüşleri ve uygulamaları arasında tutarlılık olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi dönem, öz bakım becerileri, öğretmen adayları. This study, conducted to explore preschool teacher candidates inclusion of self-care skills in their daily plans, made use of enriched design which is a mixed model where qualitative and quantitative models are used in combination.The study group was organized for the three phases of the research in accordance with the purpose of the study. The study group of the first phase was composed of eight teachers who were employed as permanent staff in the Ministry of National Education schools and were selected through purposeful sampling to participate in focus group interview. The study group of the second phase was composed of 52 4th year students attending Abant İzzet Baysal University, Department of Preschool Teacher Education in 2016-2017 academic year and they were selected via convenient sampling in order to administer the questionnaires. In the third phase of the study, the daily plans prepared for practicum course by the teacher candidates who participated in the survey were used in document review. Data analysis included frequency, percentage values, graphs, arithmetic mean and standard deviation values as well as content analysis and one-way variance analysis (ANOVA). Research results demonstrated that teacher candidates who participated in focus group interview believed that providing children with self-care skills was important, that they needed support in this area and in their daily plans they did not sufficiently include the acquisitions in the realm of self-care skills. It was also found that the knowledge and experience in the field of self-care skills and planning and practice in regards to teaching self-care skills differed according to teacher candidates' age and the size of the classroom in which teacher candidates completed their practicum. There was no consistency between the views and practices of the teacher candidates in regards to teaching self-care skills.Key Words: Preschool period, self-care skills, teacher candidantes.
Collections