Sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılması üzerine bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılmasına yönelik eğitim etkinlikleri tasarlayarak bu etkinlikleri uygulamak ve etkinliklerin öğretme-öğrenme süreçlerinin verimliliğine yönelik etkisini belirlemektir. Araştırma ülkemizde ilkokul programında girişimcilik becerinsin nasıl kazandırılabileceği sorusundan yola çıkılarak oluşturulmuştur. Çalışmada eylem araştırması kullanılmıştır. Ülkemizde girişimcilik becerisinin ilkokulda etkili bir şekilde nasıl kandırılması gerektiği sorusundan yola çıkarak girişimcilik eğitiminin unsurlarının neler olabileceği, etkinliklerin bu süreçte nasıl kullanılabileceği ve ne derece etkili olduğu, girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi öğrenme yöntem-tekniklerinin kullanılabileceği sorularına cevap aramak için eylem planı geliştirilmiştir. Eylem planı sürecinde tez izleme komitesi danışma kurulu görevini üstlenmiştir. Verilerin toplanmasında doküman inceleme formu ve etkinlikler kullanılmıştır. Değerlendirme betimsel analiz ve içerik analiz kullanılarak yapılmış, uygulama sonucundaki tasarım ile ilgili etkinliklerinde değerlendirilmesinde ise Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde görev yapmakta olan iki öğretim üyesinin yardımına başvurulmuştur.Süreç araştırmanın alt amaçları doğrultusunda ilerlemiştir. Bu noktadan hareketle yurt dışı kaynakların taranması sonucu elde edilen 236 etkinlik içerisinden elde edilen bulgular kapsamında girişimcilik eğitimine yönelik temalar, alt temalar, beceri ve değerler çalışmanın ilk bulgularını; etkinliklerin ana tema içerisinde yer alan herhangi bir alt temada hazırlanarak uygulanması ve bu sonuçların değerlendirilmesi araştırmanın ikinci bulgularını; 236 etkinliğin değerlendirilmesi sonucunda girişimcilik becerisinin kazandırılmasında kullanılabilecek yöntem ve teknikler ise çalışmanın üçüncü bulgularını oluşturmuştur. Araştırma sonucunda girişimcilik eğitiminin süreçleri belirlenmiş, alt tema, beceri, değer ve yöntem- teknikler oluşturulmuştur. Bulgular doğrultusunda geliştirilen etkinlikler süreçlere ait bir alt tema içerisinde uygulanmıştır. Hedeflenen kazanımların etkinliklerle öğrenciler tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür. Sonuç olarak girişimcilik eğitiminin süreçleri oluşturulmuş, sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılmasında etkinliklerin etkili bir yöntem olduğu ifade edilmiştir. The aim of this study is to design training activities oriented at enabling students to gain entrepreneurial skills in secondary school 7th grade social studies courses, to implement these activities, and to determine their effects on the productivity of teaching-learning processes. The study is composed based on the question of how to enable students in Turkey to gain entrepreneurial skills, and the action research is used.Based on the question of how to enable students to gain entrepreneurial skills efficiently in primary school, an action plan is developed to find answers for questions such as what the factors of entrepreneurial trainings can be, how the activities can be used in this process and how efficient they are, which learning methods-techniques can be used to enable students to gain entrepreneurial skills. In the process of the action plan, the thesis monitoring committee assumed the task of advisory committee. The document review form and activities are used in the collection of data. The assessment is performed using descriptive analysis and content analysis, while the assistance of two academics from the Abant İzzet Baysal University, Faculty of Education, Department of Fine Arts Education was appealed for the assessment of activities related to the design in the result of implementation.The process advances towards the subgoals of the study. From this point forth, themes, subthemes, skills and values directed at entrepreneurial training within the scope of the findings obtained from 236 activities acquired as a result of the scanning of the international resources constitute the first findings, the implementation of activities by preparing them in any subtheme within the main theme and the assessment of those results constitute the second findings, and the methods and techniques which can be used to enable students to gain entrepreneurial skills in the result of the assessment of 236 activities constitute the third findings of the study.In the conclusion of the study, the processes of entrepreneurial trainings are determined, subthemes, skills, values and methods-techniques are composed. The activities developed in line with the findings are implemented within a subtheme of processes. It is observed that the acquisitions aimed by the activities are fulfilled by the students. In conclusion, the processes of entrepreneurial trainings are composed, and it is indicated that the activities are an efficient method in enabling the students to gain entrepreneurial skills in the social studies courses.
Collections