Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin üçgende alan bilgisini oluşturma sürecinin RBC+C modeline göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, matematik başarı düzeyleri arasında farklar bulunan altıncı sınıf öğrencilerinin üçgenin alan bilgisini oluşturma süreçlerini izlemek ve bu süreci inceleyerek gelecekteki öğretim etkinlikleri için önerilerde bulunmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, örnek olay çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağı görüşme tekniğidir ayrıca gözlem ve doküman analizi yöntemleri de kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile araştırmaya katılacak öğrenciler belirlenmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere iki farklı etkinlik hazırlanmıştır. Çalışmaya katılacak altıncı sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma sürecinde kullanılmak üzere tasarlanan etkinlikleri yapmaları için gerekli ön bilgilere sahip olup olmadıklarını belirlemek amacıyla `Alan Başarı Testi` kullanılmıştır. Araştırma, 121 altıncı sınıf öğrencisine uygulanan testlerin sonucu, beşinci sınıf ders notları, matematik öğretmenlerinin görüşleri ve öğrencilerin çalışmaya katılma konusundaki istekliliği dikkate alınarak belirlenen 12 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma, matematik başarı düzeylerine göre belirlenmiş altı grup ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grupları ile gerçekleştirilen etkinlikler video kayıt altına alınmış ve daha sonra yazılı metne çevrilmiştir. Elde edilen verilerin RBC+C modeli analitik araç olarak kullanılarak betimsel analizi yapılmıştır.Çalışmanın verilerine göre matematik başarı düzeylerine göre oluşturulan öğrenci gruplarında istenilen kavramların oluşma yolu ve hızı çeşitlilik göstermektedir. Başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin yer aldığı gruplarda sürecin daha iyi içselleştirilerek, daha hızlı ve pratik şekilde istenilen kavramların oluşturulduğu gözlemlenmiştir. Yüksek-orta öğrenci gruplarında ise yüksek başarı seviyesindeki öğrencilerin bilgi yapılarını daha önce oluşturdukları orta seviyedeki öğrencilerin ise etkileşim halinde daha geç oluşturdukları gözlemlenmiştir. Paralelkenar alan bilgisini oluşturan ve kullanma aşamasına geçen bütün grupların üçgenin alan bilgisini oluştururken zorlanmadıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca elde edilen verilerden hazırlanan öğretimsel etkinliklerin öğrencilerin istenilen bilgiyi oluşturmasına katkı sağladığını söyleyebiliriz. The aim of this study is to follow the processes of creating the triangle area knowledge of the sixth grade students who have different levels of mathematics achievement and to examine the process to make suggestions for future teaching activities. In the study, case study was used among qualitative research methods. The data source of the research were interview technique and observation and document analysis methods are also used. The students who participated in the research were determined by using the sampling method, which is among the objective sampling methods. Two different activities were prepared to use in the research. The `Field Achievement Test` was used to determine whether the sixth-year students participating in the study had the necessary preliminary knowledge to perform the activities designed to be used in the information creation process. The study was conducted with 12 students who were selected based on the results of the tests applied to the 121st sixth grade students, fifth grade lecture notes, opinions of mathematics teachers and the willingness of the students to participate in the study. The study was conducted with six groups determined according to mathematics achievement levels. Activities with the working groups were recorded in video and then they were transcribed. Descriptive analysis of the obtained data was performed using RBC + C model as an analytical tool.According to the data of the study, the ways and pace of the formation of the desired concepts in the groups of students that are formed according to the mathematics achievement levels vary. It has been observed that in groups where students with high levels of achievement are involved, the process is better internalized and the desired concepts are created more quickly and practically. In the groups of high and middle students, it has been observed that the students with high success level formed the information structures earlier and the students with the middle level formed the interaction later. It was observed that all the groups forming the parallel area information and passing on the use phase did not have difficulty in forming the area knowledge of the triangle. Moreover, we can say that the educational activities prepared from the obtained data contribute to the students' desired knowledge.
Collections