Koro eğitimcilerinin popüler altyapılı çocuk şarkılarına yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, son yıllarda geniş kitleler ile birlikte çocukların da ilgi odağında bulunan popüler müzik türünün, çocuk şarkıları ile birleşmesiyle ortaya çıkan popüler altyapılı çocuk şarkılarının erken müzik eğitiminde önemli bir yere sahip olan çocuk korolarında bir eğitim aracı olarak kullanımına yönelik çocuk koro eğitimcilerinin görüşlerini almak amaçlanmıştır. Korolarda çocukların doğru bir müzik eğitimi almasından sorumlu olan ve koroların çocuklar üzerindeki olumlu veya olumsuz etkilerinin ilk tanıkları olan çocuk koro eğitimcilerinin, popüler altyapılı çocuk şarkılarının kullanımına yönelik görüşlerini tespit etmek araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 9 ilköğretim korolarında, 8 özel çocuk korolarında, 1 TRT Çocuk Korosu'nda olmak üzere Türkiye'nin çeşitli yerlerinde ve KKTC'de bulunan 18 koro eğitimcisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmış olup, koro eğitimcilerinin popüler altyapılı çocuk şarkılarının kullanımına yönelik görüşleri, araştırmanın amacına ve önemine uygun olarak, uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış sorular ile oluşturulan görüşme formu aracılığı ile tespit edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; popüler kültürün etkisiyle müzik teknolojisinin ve elektronik çalgıların ön planda olduğu popüler altyapılı çocuk şarkılarının günümüz popüler müziklerine benzemesi çocukların gözünde bu türün klasik çocuk şarkılarına göre daha eğlenceli olduğu, eğitimcilere kolaylık sağladığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte eğitimcilerin, repertuarlarında tür çeşitliliği sağlamak ve popüler altyapılı çocuk şarkı türünün eğitsel taraflarını görmek istemeleri nedeniyle bu türü repertuarlarına aldıkları belirlenmiştir. Koro çalışmalarında ise bu tür ile klasik çocuk şarkıları arasında farklı bir öğretim yöntemi kullanmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, çocukların bu türdeki şarkıları severek ve isteyerek öğrendikleri fakat entonasyon olarak klasik çocuk şarkılarına göre daha zor seslendirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. The aim of the study is to obtain the views of the trainers of children's choir on the use of the children's songs with popular music background which come out as a result of the mixture of popular music, which has recently been in the center of not only adults' but also children's attraction, and children's song as an educational tool in the children's choir, which has an important role in early music education. The identification of the views of children's choirs' trainers, who are both responsible for children to get an effective music education and the closest witnesses of positive or negative effects of choirs on children, on the use children's songs with popular music background is in the center of the study. The participants of the study are 18 children's choirs' trainers from different parts of Turkey and Turkish Republic of Northern Cyprus who have specialized in their fields or are still working in that field. 9 of the trainers work in primary schools' choirs, 8 of the them work in private children's choirs, and one of the them works in children's choir of TRT. In the study, survey model is used and choral trainers' views about the use of children's songs with popular music background have been identified by means of an interview form which was prepared according to expert opinions in accordance with the purpose and importance of the study. Data obtained through the interview forms was analyzed via content analysis method, as well.The results of the study reveal that the similarity of the children's songs with popular music background, in which music technology and electronic instruments have an important role, to current popular songs makes them sound more fun for children than their classical counterparts and more convenient for the choral trainers as a result of popular culture. In addition, it was found out that the choirs want to add these songs to their repertoire to see their probable educational sides and to ensure diversity in their repertoires. The trainers state that they do not use any different teaching methods to teach these kind of songs or classical children's songs. In addition, the study reveals that children learn those songs voluntarily and eagerly, yet the intonation of those songs is more difficult than the intonation of classical children's songs for students to perform.
Collections