Türkiye`de 1998-2018 yılları arasında sınıf eğitimi alanında yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTÜRKİYE'DE 1998-2018 YILLARI ARASINDA SINIF EĞİTİMİNDEYAPILMIŞ YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN İNCELENMESİTANTAN, MelikeYüksek Lisans TeziTemel Eğitim Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Kaya YILDIZKasım-2019, ix + 97 SayfaBu çalışmada Türkiye'deki birçok üniversitede yapılmış Sınıf Eğitimi alanındakiyüksek lisans tezleri incelenerek araştırmaların konusu, yöntemi ve eğilimlerininsistematik analizleri yapılarak çalışma eğilimleri ortaya konması hedeflenmiştir. Veritoplama aracı olarak TC YÖK Yayın ve Dokümantasyon Daire Başkalığı Ulusal TezMerkezi veri tabanından faydalanılmıştır. Veri tabanından 1998-2018 yılları arasındadetaylı arama yapılarak `Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı`, `Sınıf Eğitimi Bilim Dalı`,`Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı`, ve `Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı'' şeklindearama yapılarak onaylanan ve yayımlanan 1127 teze ulaşılmıştır. Ulaşılan tezlerdenyıllara göre sayıları referans alınarak örneklem seçilmiştir. Örneklem seçilen 301 tezinkünyesi, amacı yönteminin yanı sıra bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler kısımlarıüzerinden araştırmanın betimlenmiştir. Ayrıca incelemeler yapılırken tarama modeli venitel veri toplama yöntemlerinden olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Sonuçolarak tezlerin çoğunun nicel çalışmalar olduğu, betimsel tarama türünde yapıldığı,tezlerde çoğunlukla anket ya da likert tipi ölçekler kullanıldığı, sıklıkla öğretmenler veilköğretim öğrencileriyle çalışıldığı, daha çok t- testi, varyans analizi istatistiklerininkullanıldığı belirlenmiştir. Ayrıca incelenen tezlerde en fazla tez çalışması yapanüniversitelerin sırasıyla Gazi Üniversitesi, 18 Mart Üniversitesi ve MarmaraÜniversitesi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: sınıf eğitimi, lisansüstü tez, alan yazın EXAMINATION OF MASTER THESIS DISSERTATIONS WRITTEN IN THEPRIMARY SCHOLL TEACHING IN TURKEYTANTAN, MelikeMaster ThesisDepartman of Primary School TeachingSupervisor: Associate Prof. Dr. Kaya YILDIZNovember-2019, ix+ 97 PagesIt was aimed to examine the subject of the master's thesis research done inuniversities in many areas in training classroom taking place at Turkey. The method ofsystematic analysis and trend studies aimed to reveal trends.In this study, thesis reachedby Thesis Review Format developed using content analysis method was examined.Thedata collection tool was used from the database of the National Thesis Center of theYOK of Turkey.A total of 1127 thesis were approved and published by searchingthrough Primary `School Education Department, Degree in Primary School Education,Department of Teacher Education` Sampling was selected by reference to the numberof thesis reached by years.The descriptive and content analysis of the research wasconducted on the findings, discussions, conclusions and recommendations parts of the301 thesis chosen as sample, as well as the purpose, method and method.In addition,scanning model and document analysis, which is one of the qualitative data collectionmethods, was used. As a conclusion, it was determined that most of the theses werequantitative; were conducted descriptively; questionnaire or likert type scales weremostly used in thesis. Teachers and primary students were mostly worked with; t-testand variant analysis statistics were mostly used. It was also determined in the thesisanalyzed that Gazi University, 18 Mart University and University of Marmara were theuniversities where thesis studies were respectively conducted.Keywords: primary school education, master thesis, literatüre.
Collections