Language needs of tertiary-level English-medium departments: A case study of stakeholders` perspective
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nde (ZBEU) çalışan alan öğretmenleri ve bölüm başkanlarının bakış açısı ile eğitimin İngilizce verildiği bölümlerde okuyan lisans örencilerinin akademik İngilizce ihtiyaçlarını araştırmıştır. Çalışmanın öncelikli amacı bölümlerde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinden hangisine ya da hangilerine öncelik verildiğini ortaya çıkarmaktır. Diğer bir amacı ise dört temel beceriye göre belirlenmiş dil çalışmalarının derslerde kullanım sıklığını ve dil stratejilerinin ya da alt becerilerin önemini belirlemektir. Çalışma ayrıca alan öğretmenlerinin İngilizce içerikli eğitime karşı tutumlarını da araştırmıştır. Bülent Ecevit Üniversitesi'nde kısmi (30%) İngilizce ile eğitim yapan 6 bölüm mevcuttur. Bu bölümlerde okuyacak olan öğrenciler ilk yıllarında üniversitenin hazırlık okuluna kayıt yaptırmak zorunda ve bölümlerine geçiş yapabilmek için hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Bu çalışma ile farklı alanlardaki akademisyenler ve bölüm başkanları akademik İngilizce açısından hangi becerilere ve alt beceri ya da stratejilere ihtiyaç duyulduğunu bildirmişleridir. Böylece Yabancı Diller Yüksekokulunda yapılan müfredat çalışmaları için sağlam kararlar ve tavsiyeler verilmesi beklenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmadaki ihtiyaç analizi aşağıdaki sorulara cevap aramaya çalışmıştır:1.Bülent Ecevit Üniversitesi'nde İngilizce bölümlerde alan dersleri için en önemli dil becerisi ya da becerileri nelerdir?2.Alan öğretmenlerinin her bir dil becerisiyle alakalı belirlenmiş dil çalışmaları ve stratejileri arasından akademik İngilizce beklentileri nelerdir?3.Alan öğretmenlerinin uygulanan İngilizce eğitime karşı tutumları nelerdir?a) Sınıflarında tercih ettikleri dil ve bu tercihlerinin altında yatan sebepler açısından? Bu çalışmada veri toplamda 6 bölümde uygulanan anketler ve mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Anket 7 (yedi) bölümden oluşmaktadır ve toplam 20 akademisyen tarafından doldurulmuştur. Tek soru içeren mülakat ise bahsi geçen bölümlerin bölüm başkanları ile yapılmıştır.Uygulanan anket aracılığı ile alan öğretmenlerinden derslerinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinden hangisinin en önemli olduğunun belirlenmesi istenmiştir. Bunun yanı sıra kullanılan anket Likert ölçeğiyle hazırlanmış bölümler halinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri ile ilgili belirlenmiş dil çalışmalarının sıklığı ve alt beceri ya da stratejilerin önemini de araştırmıştır. Diğer taraftan, mülakat aracılığıyla bölüm başkanları bölümleri için İngilizce eğitime karşı olan tutumlarını bildirmişlerdir. Sonuçlara göre, farklı bölümlerden olan katılımcıların büyük bir çoğunluğu en önemli dil becerisi olarak okuma becerisini seçmişlerdir. Bunun haricinde, dil çalışmalarının ve alt beceri ya da stratejilerin bölümden bölüme farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Son araştırma sorusu ile alakalı olarak katılımcıların büyük bir çoğunluğu derslerinde hem İngilizce hem de Türkçe eğitim verdiklerini söylemişlerdir. Sadece Türkçeyi tercih ettiklerini söyleyen katılımcılar bu durum için iki sebep göstermişlerdir. Gösterilen sebepler öğrencilerin akademik içeriği İngilizce anlayabilecek seviyede olmadıkları ve eğitim dilinin ana dil olması gerektiği şeklindedir. Derslerinde İngilizceyi kullanan diğer katılımcılar ise öğrencilerin alandaki son gelişmeleri takip edebilmesi için materyalleri İngilizce okumaları gerektiğini ve yüksek lisans/ doktora çalışmaları ve kariyerleri için İngilizceyi bilmeleri gerektiği yolundadır. Sonuç olarak, bu çalışmanın bulgularının Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki müfredat çalışmaları için dikkate alınması önerilmektedir. This study investigated the academic English language needs of students in English-medium departments through the perspectives of content area specialists and departmental chairs at Bülent Ecevit University (ZBEU). The primary aim of the study is t o determine which language skill - among reading, writing, listening, and speaking - should be given priority for students' academic studies and to determine the importance of specific language tasks and sub-skills related to four basic skills. The secondary aim of the study is to explore the attitudes of content area specialists towards English- medium instruction in content classes. At Zonguldak Bulent Ecevit University, there are six departments teaching content area courses in partial (30%) English. Students in these departments have to enroll in the compulsory preparatory programme of the university in their first year, and they have to complete the programme successfully. This study is aimed at finding out what the content area specialists and departmental chairs of different disciplines actually require in terms of academic English so that sound curricular recommendations could be made for English language courses in the School of Foreign Languages at ZBEU. Accordingly, the needs analysis in this study sought for answers to the following research questions:1.Which English language skill(s) has the most importance for content area courses in English Medium Departments at ZBEU?2.What are the academic English language requirements of content area specialists among the specified language tasks and strategies related to each language skill? 3.What are the attitudes of content area specialists toward English medium instruction in content classes?a)In terms of language preferences in their classes and the reasons for their language-teaching/learning preferences?Data were collected through questionnaires and interviews which were conducted in six departments. The questionnaire including seven sections was completed by 20 content area specialists in six departments and the interview including one question was conducted with the departmental chairs. In the questionnaire, the content area specialists were asked to determine which skill, among reading, writing, listening, and speaking has the highest priority. It was also investigated the frequency of the specified language tasks and the importance degree of sub-skills or strategies related to the skills of reading, writing, listening, and speaking through the sections prepared in Likert scale. Through the interview, departmental chairs stated their attitudes towards English-medium education. The results show that the vast majority of content area specialists in different departments report that reading is the most important skill for the English-medium departments. Apart from the most important skill, the ranking of other sub-skills varies from one department to another. The largest group of faculty members teaches both in English and in Turkish. Participants who prefer Turkish to teach content state two reasons for this. Firstly, they think the students do not have adequate English to understand the content that they are teaching and they also believe that language of instruction should be in native language. The other participants who prefer English to teach content believe that students should read the materials written in English to be able to follow the latest developments in their field, and students are required to know English for graduate studies, and for their professional career. Based on these results, adjusting the current foreign language curriculum by taking into consideration of the expectations and demands of content area specialists is recommended.
Collections