Özel eğitim meslek okulu akademik programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'de uygulanmakta olan Özel Eğitim Meslek Okulu Akademik Programı'nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki Özel Eğitim Meslek Okullarında görev yapan 15 öğretmenin gönüllü katılımıyla yürütülmüştür. Araştırma da nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, veriler yüz yüze görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Araştırmada görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizinde kodlama, temalar ve bunların organize edilmesi aşamalarından oluşan içerik analizi yapılmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğretmenler, Özel Eğitim Meslek Okulu Akademik Programı'ndaki amaç ve ifadelerde soyut kavramların yer alması ve davranışsal ölçütlerin bulunmadığını buna bağlı olarak amaç ifadelerin davranışsal ifadeler olması açısından yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Programda yer alan amaçların ulaşılabilirlik düzeyleri incelendiğinde öğrencinin performansına göre uygulandığında ulaşılabilir amaçlar olduğu, programın içeriğiyle ilgili sonuçlara bakıldığında içeriğin zenginleştirilmesi ve sosyal hayat dersinde yer alan konulara daha güncel ve uygulanabilir amaçların eklenmesi gerektiği, günlük ve yıllık plan hazırlamada öğretmenlere rehberlik düzeyleri incelendiğinde öğretmenlerin farklı kaynaklara ihtiyaç duydukları, öğrencilerin akademik düzeylerinin farklı olması sebebiyle programda daha alt ve üst amaçların bulunması gerektiğine ve programda E KPSS ye yönelik amaçlara yer verilmesi gerektiğine ilişkin görüşlere ulaşılmıştır.Bu araştırmanın sonucunda; programın uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerinden, programın çeşitli açılardan yetersiz olduğu ve işlevselliğine ilişkin eksikliklerinin bulunduğu yargısına varılabilir. This study aims to evaluate the curriculum applied in the Special Education Vocational Schools in Turkey from the perspectives of teachers. The research was carried out by the voluntary participation of 15 teachers working in special education vocational schools in Istanbul between the years 2017-2018. For data collection, the semi-structured interview technique which is a qualitative research method was used. For the analysis of the qualitative data obtained from the interviews, the content analysis technique comprising codes, themes and their organization stages was utilized. According to the research findings, the teachers stated that abstract concepts are not included in the objectives and in the expressions in the Academic Program of the Special Education Vocational School, and that there are no behavioral criteria and that the aim is insufficient as behavioral expressions. Considering the achievability of the objectives in the program, it can be indicated that goals are achievable if they are applied in line with students' performance. When the results about the content of the program are taken into account, it is necessary to enrich the content and to add more current and applicable objectives to the subjects in the Social Life Course. Moreover, taking the level of guidance offered by the program in terms of preparing teachers for daily and annual plan into consideration, it can be suggested that the teachers need different sources. There should also be lower and higher objectives in the program because of different academic levels of the students. In addition, the objectives related to E-KPSS (Disabled Public Personnel Selection Exam) should be incorporated into the program.As a result of this research study, based on the opinions of the teachers who are the practitioners of the program, it can be concluded that the program is insufficient in various aspects and that there are deficiencies related to its functionality.
Collections