İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine karşı tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin Fen bilimleri dersine karşı tutumlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre ne düzeyde olduğu araştırılmış ve elde edilen veriler doğrultusunda incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde öğrenim gören toplam 835 3. ve 4. sınıf öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmanın modeli tarama modeli tercih edilerek düzenlenmiştir. Araştırma kapsamında Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen `Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Yapılan bu çalışmada ölçeğin bütünü, `Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum` ve `Fen ve Teknoloji Etkinliklerine Yönelik Tutum` alt boyutları için Cronbach α katsayıları sırasıyla 0,892, 0,791 ve 0,844 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik düzeyinin yeterli düzeyde (>0,70) olduğuna karar verilmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin iki boyutlu yapısı doğrulanmış ve yapı geçerliğine kanıt sağlanmıştır. Verilerin analizinde öncelikli olarak, ölçekten toplanan veriler üzerinde ters maddeler için yeniden kodlama (recode) işlemi gerçekleştirilmiştir. Normal dağılım gösterip göstermediğini anlamak için Kolmogorov Smirnov testi yapılmıştır. Normal dağılım göstermediği belirlenen verilerin analizi için Mann-Whitney U testi kullanılması uygun görülmüştür. Analizlerin tümünde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Analizler, SPSS 20.0 paket programında gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, genel olarak Fen bilimleri dersine yönelik öğrenci tutumlarının olumlu olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin her ikisinde de anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre, 4.sınıf öğrencilerinin 3.sınıf öğrencilerine göre Fen bilimleri dersine daha olumlu baktıkları tespit edilmiştir. In this study, the level of attitudes of 3rd and 4th grade students of primary and secondary school students towards the science lessons were investigated according to gender and class level variables and evaluated according to the obtained data. The sample of the study consisted of 835 students are studying in 3rd and 4th grade students in Ankara in 2017-2018 academic year. This research is designed by survey model. In this study, `Science and Technology Attitude Scale` developed by Nuhoğlu (2008) was used. In this study, Cronbach α coefficients for whole scale, `Attitude towards Science and Technology Lessons` and `Attitude towards Science and Technology Activities` sub-dimensions were calculated as 0,892, 0,791 and 0,844, respectively. The reliability level of the scale was found to be sufficient (> 0.70). The two dimensional structure of the scale was confirmed by confirmatory factor analysis and the evidence was provided for construct validity. In the analysis of the data, firstly the recode process was carried out for the inverse items on the data collected from the scale. Kolmogorov Smirnov test was used to determine if it showed normal distribution. Mann-Whitney U test was used for the analysis of the data which were not found to be normal. The significance level was taken as 0.05 in all analyzes. The analyzes were carried out in SPSS 20.0 package program.As a result of the study, it was determined that student attitudes towards science lessons in general were positive. There was a significant difference in both gender and class level variables. It was found that the female students are more positive than male students and the students in 4th grade are more positive than students in 3th grade for science lessons.
Collections