Sınıf öğretmenlerinin sosyal medyada öğretmen - öğrenci etkileşimine yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızlı gelişimi ve kısa sürede geniş kitlelere ulaşabilmesi ile akıllıtelefon, tablet, bilgisayar gibi teknolojik ürünler, gündelik hayatın bir parçası halinegelmiş, bu cihazlar aracılığıyla da geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşan sosyal ağlar,toplumun her kesiminden bireylerin ilgisini çekmiş, böylelikle günlük hayatın büyükkısmının geçtiği alanlar haline gelmiştir. Özellikle teknoloji çağında doğmuş olançocuklarının, eğitim kurumlarına gelmeden önceki yaşlarda, sosyal medya platformlarıile tanıştıkları göz ardı edilemez bir konu haline gelmiştir. Bu sebeple, sosyal ağlarıneğitim alanında kullanımı ve öğretmenlerin, öğrencileri ile bu platformlardaetkileşimleri ile ilgili görüşlerinin neler olduğu bu araştırmanın konusu olmuştur. Buamaçla, Bolu ilindeki kamu ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin, sosyal medyadaöğretmen- öğrenci etkileşimi konusu ile ilgili görüşlerinin neler olduğu araştırılmayaçalışılmıştır.Araştırmada, nicel ve nitel verilerin bir arada kullanıldığı, karma araştırmayöntemi ile çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Boluili merkezde bulunan devlet okullarında, ilkokullarda görev yapan 348 öğretmenoluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğretmenlerin sosyal medyada öğretmen -öğrenci etkileşimine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla Korucu ve Usta (2017)tarafından geliştirilmiş olan `Sosyal Medyada Öğretmen - Öğrenci Etkileşimi Ölçeği`uygulanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, Bolu il merkezinde bulunan ilkokullardagörev yapan 10 kadın, 10 erkek sınıf öğretmeni ile yüz yüze görüşme yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine göresosyal medyada öğrencileri ile etkileşim noktasında, `Kararsızım`, Sanal Lider boyutu`Katılıyorum`, `Geleneksel Öğretmen`, `İzleyen (Esnek) Öğretmen ve `Sanal Aktiflik`boyutlarında `Katılmıyorum`, `Sosyal Paylaşımcılık` alt boyutunda `Kararsızım`,`Akademik Paylaşımcılık` `Katılıyorum` düzeyinde olduğu görülmüştür.Araştırmada, incelenen değişkenlerden `cinsiyet`e göre, ölçeğin alt boyutu olan`Geleneksel Öğretmen` boyutunda farklılık görülmektedir. Erkek öğretmenlerin lehineolan bu farklılığa göre, erkek öğretmenlerin sosyal medyada öğrencileri ile etkileşimdegeleneksel öğretmen anlayışının, kadın öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde olduğutespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer alt problemi olan, `sınıf mevcudu` ve `eğitimdurumu` değişkenine göre, görüşleri arasında farklılık olmadığı, yaş ve kıdemdeğişkenlerine göre ise, yaş ortalaması daha küçük, kıdem süresi daha az olanöğretmenler lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.Araştırmaya katılan öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşme sonuçlarındanbazıları, öğretmenlerin sosyal medyada öğrencileri ile etkileşim kurma noktasında,paylaşımları sebebiyle yanlış anlaşılarak yasal yaptırıma maruz kalabilecekleri, özelhayatlarının ihlal edilebileceği ve sınıf ortamındaki otoriterlerinin sarsılarak, öğrencileriile yüz yüze iletişimde sıkıntılar yaşayabilecekleri endişesi ile kararsız hissettiklerişeklindedir. Bunun yanında akademik çalışmalarını, öğrencilerin sınıf içerisindekietkinliklerini paylaşma ve yorumlama konusunda, kendi yöntem ve stratejilerinipaylaşma, diğer öğretmenlerle etkileşim halinde olma, öğrenciyi bilgilendirme veonurlandırma gibi nedenlerle daha katılımcı oldukları belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: Sosyal medya, sosyal medyada etkileşim, eğitimde sosyalmedya The current technological developments and its use by wide mass has caused thetechnological devices such as smart phones, tablets and computers, to be a part of dailylives and social media that reaches a wide range of users with the help of this devices,has attracted many people from all sections of society and so it has become an importantarea in which lives of people take place. It can not be ignored that the children who areborn in technology age meet social media before they begin their school life. Thereforethe use of social media in education and teacher- student interaction in this platformbecome the subject of this research. Because of this, the ideas of the teachers who workin Bolu district, on teacher – student interaction are tried to be searched by this survey.In this research, mixed research methods and tehcniques in which qualitative andquantitive datas were both included, were used. 348 teachers who worked at primaryschools of national education ministry in Bolu province in 2017-2018 became theresearch universe of this survey. On research data `Teacher- Student Interaction onSocial Media Scale` that was developed by Korucu and Usta was applied to find outteachers' perception about teacher - student interaction on social media. In qualitive partof the research, 10 women, 10 men primary school teachers from the schools of Bolucity centre were discussed face to face by the researcher. The results of the research, according to the opinions of the teachers whoparticipated in the research, `undecided` ın at the point of interaction with students onsocial media.. Virtual leader aspect of the research that was one of the alter categoriesof, was ` I agree`; traditional teacher aspect of it, was ` I don' t agree`; observing`responsive` teacher aspect was ` I don' t agree`; the aspect of virtual activity of theresearch was ` I don' t agree`, the social cooperation aspect of it was indesicive and theacademic cooperation aspect of the research was `I agree`.In this research the aspect of `traditional teacher` that was an alter aspect of theresearch changed according to `gender` that was one of the variances studied in theresearch. According the this difference which was in male teachers favour, the fact thatmale teachers had more traditional attitude than women teachers' on social media.According to teachers' `educational background` and 'class population' aspects of theresearch, there was no difference on their views but considering `age` and `seniority`variables of the research, younger participants who had lower seniority were more likelyto have benefits of social media than the ones who were older had higher rank.According to the data that was obtained as a result of face to face interview withthe teachers who were the participants of this research, the teachers were indecisive onthe issue of social media interaction with the students because they could be accusedlegally of their sharing on social media as they were misunderstood and their special lifecould be violated or they could have problems during their face to face communicationwith their students because of insufficiency that could appear on classroommanagement.Some of the face-to-face interviews with the teachers who participated in theresearch were that the teachers felt unstable because of their misinterpretations due totheir sharing, they could be subject to legal sanctions, their private lives could beviolated due to their sharing, they could be violated their personal lives and theauthorities in the classroom could be shaken by face to face problems with theirstudents. In addition, it was determined that the students were more involved in theiracademic studies, sharing their methods and strategies, interacting with other teachers,informing the students and honoring the activities in the classroom. Keywords: social media, interaction on social media, social media in educationsystem
Collections