Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmayla Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bolu Merkez İlçe'deki ortaöğretimde öğrenim gören, 1861 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan Zaman Yönetimi Ölçeği Bolu Merkez İlçe'de bulunan 10 ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Alay ve Koçak (2002) tarafından yapılan `Zaman Yönetimi Ölçeği` kullanılmıştır. ZYÖ' nin Zaman Planlaması (16 madde), Zaman Tutumları (7 madde), Zaman Harcattırıcılar (4 madde) olmak üzere üç alt boyutu ve toplam 27 maddesi bulunmaktadır. Ölçek beşli likert tipindedir ve uygulanan grup ölçekte her bir madde için `Her Zaman (5)`, `Sık sık (4)`, `Bazen (3)`, `Nadiren (2)` ve `Hiç (1)` seçeneklerinden kendileri için en uygun olanı işaretlemektedir. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 27, en yüksek puan 135'dir.Araştırmada sonuç olarak okul türü, cinsiyet, sınıf düzeyi ve okulda veya kulüpte lisanslı olarak spor yapma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Bu farklılıklar; okul türüne göre genel zaman yönetimi ve alt boyut puanlarının arasında anlamlı fark belirlenmiştir (p<0,05). Cinsiyete göre genel zaman yönetiminin; zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar alt boyutlarında anlamlı fark elde edilmiştir (p<0,05). Sınıf düzeyine göre; genel zaman yönetiminin zaman planlaması ve zaman harcattırıcılar alt boyut puanları arasında anlamlı fark belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca spor yapma durumuna göre genel zaman yönetimi ve alt boyut puanları arasında anlamlı fark ortaya çıkmıştır (p<0,05). In this study, it is aimed at searching the time management levels of students who are studying at secondary. 1861 students, studying at the secondary school in Bolu central district, exemplify the study. The Time Management Scale used in the study is applied on 10 secondary education students in the central district of Bolu. Time Management Scale, was developed by Britton and Tesser and adaptation in Turkish version Alay and Koçak, is used as the data collection tool. ZYÖ has three sub-dimensions and including time scheduling (16 articles), time attitudes (7 articles), time-consumers (4articles) and a total of 27 articles. The scale is in quinary likert type and the applied group mark the most compatible one in the scale such as `Always (5)`, `Frequently (4)`, `Sometimes (3)`, `Rarely (2)` and `None (1)`. In addition, the highest point is 135, the lowest point is 27 in the scale.As a result, statistically significant difference is found in terms of school type, gender, grade level and ability of sporting (p<0.05) .These differences; According to the school type, there is a significant difference between the general time management and sub-dimension plans. General time management in terms of gender;A conspicuos difference obaerved is in sub-dimensions of time planing, time attitudes and time-spenders. According to class levels; A significant difference is observed between the time schedule of the general time management and the time-consumer sub-dimensions. Furthermore, A substantial difference emerged between the general time management and the sub-dimension scores according to the sporting situation.
Collections