Robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkileri ve öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Robotik kodlama eğitimi diğer ülkelerde olduğu gibi son yıllarda ülkemizde de oldukça önemsenmektedir. Robotik Kodlama eğitiminin öğrencilere problem çözme, yaratıcı düşünme, işbirlikli çalışma gibi birçok beceriyi kazandırdığı ve robotik etkinliklerinin motivasyon arttırıcı etkilerinin olduğu düşünülmektedir. Kodlama eğitimini robotik diye adlandırılan yeni teknolojiler yardımıyla öğrencilere sunmak, ders dışı saatlerde öğrencilerin robotik ile programlama yaparak, problem çözme becerisi başta olmak üzere eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerileri gibi 21. yüzyıl bireylerinden beklenen becerilerin gelişmesine katkı sağlamak bu çalışmanın temel amacıdır. Bu amaca ulaşmak için robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkilerini araştırmak ve öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine ilişkin görüşlerini anlamak amacıyla beş haftalık tek gruplu deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Kocaeli iline bağlı Gebze Emlak Konutları Ortaokulu'nun 26 gönüllü öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi karma desene dayanmaktadır. Karma desende nitel ve nicel veriler eş zamanlı toplanıp, ayrı ayrı analizleri yapılmıştır. Araştırmada `Robotik Ön Anket`, `Robotik Memnuniyet Testi`, `Çocuklarda Problem Çözme Envanteri` ve `Etkinlik Algısı Ölçeği` kullanılmış, gözlem ve odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Toplanan verilerin analizine göre beş haftalık robotik kodlama eğitiminin öğrencilerin problem çözme beceri düzeylerine anlamlı ve pozitif yönde bir katkı sağladığı görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin etkinliklerden oldukça memnun kaldığı, robotiğe karşı ön düşüncelerinin olumlu olduğu, etkinlikleri severek ve eğlenerek yaptıkları araştırmanın diğer sonuçlarındandır. Robotic coding education is critical in our country in recent years as in other countries. It is thought that Robotic Coding education provides students with many skills such as problem-solving, creative thinking, cooperative work and motivation increasing effects of robotic activities. The main aim of this study is to provide coding education to students with the help of new technologies called robotics, to contribute to the development of the skills that expected from 21st-century individuals such as critical thinking and creative thinking skills, especially by problem-solving skills, by programming with robotics in extracurricular hours. In order to achieve this aim, a five-week, single-group experimental study was designed to investigate the effects of robotic coding education on problem-solving skills of secondary school students and to understand students' views on robotic coding activities. The participants of the study consisted of 26 volunteer students of Gebze Emlak Konutları Secondary School in Kocaeli. The research method is based on mixed design research design. In the implementation phase, qualitative and quantitative data were collected simultaneously and analyzed separately. Robotic Preliminary Questionnaire, Robotic Satisfaction Test, Problem Solving Inventory in Children and Efficacy Perception Scale were used as well as observation and focus group interviews were conducted. According to the analysis of the collected data, five-week robotic coding training has made a significant and positive contribution to the problem-solving skills of the students. Another result of the research was that the students who participated in the research were satisfied with the activities; their pre-thoughts about robotics were positive; they loved and enjoyed the activities.
Collections