Ortaokul öğrencilerinin birim küpler ile oluşturulmuş geometrik yapıları anlamlandırma becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin birim küpler ile oluşturulmuş geometrik yapıları anlamlandırma becerilerini ortaya koyabilmek, ortaokul sınıf seviyeleri ve cinsiyetleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve kullanılan stratejileri belirlemektir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın nicel kısmına 2018 – 2019 eğitim – öğretim yılında İstanbul Pendik ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören 186 beşinci sınıf, 141 altıncı sınıf, 208 yedinci sınıf ve 208 sekizinci sınıf toplamda 743 öğrenci katılmıştır. Nitel kısımda ise 4 öğrenci beşinci sınıf seviyesinden 4 öğrenci sekizinci sınıf seviyesinden olmak üzere toplamda 8 öğrenci katılmıştır. Nicel veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `Birim Küp` testinden elde edilmiştir. Nitel veriler yapılandırılmamış görüşmelerden elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde ortalama, frekans, sınıf ve cinsiyetler arasındaki başarı karşılaştırmaları için non – parametrik testlerden Kruskall Wallis ve Mann – Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında ortaokul öğrencilerinin `Birim Küp` testi başarı puanları cinsiyetler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Mann Whitney – U sonucuna göre toplam puan ve bölüm puan ortalamaları ikili karşılaştırmalarında; beşinci ve altıncı sınıf seviyesi ve yedinci ve sekizinci sınıf seviyesi arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Fakat beşinci ve yedinci sınıf seviyesi arasında, altıncı ve yedinci sınıf seviyesi arasında, altıncı ve sekizinci sınıf seviyesi arasında, beşinci ve sekizinci sınıf seviyesi arasında anlamlı bir fark vardır sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca birim küp sayarken görünmeyen birim küpleri saymayı unuttukları, birim küpler ile oluşturulan dikdörtgen prizma yapılarını küp olarak ifade ettikleri görülmüştür. The purpose of this study is to determine the skills of secondary school students to understand geometric structures connected with unit cubes and to study the relationship between secondary school levels and gender and work to determine strategies used. By this purpose, in this research it is used to case study from quartive methods and casual comparision method in qualitive methods. 186 fifth grade, 141 sixth grade, 208 seventh grade and 208 eight grade totally 743 students in secondary school in Pendik district of İstanbul in 2018 – 2019 academic year attended to the quantitive part of the study. In the qualitative part, a total of 8 students participated in the program, of which 4 were from the fifth grade level and 4 were from the eighth grade level. The quantitative data were obtained by the `Unit Cube` test developed by the researcher. Qualitative data were obtained by unstructured interviews. In the analysis of the quantitative data, Kruskall Wallis and Mann - Whitney U tests, which are non - parametric tests, were used for comparison of achievement between mean, frequency, class and gender. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data.In the results of the research, it can not be founded that secondary school students `unit cube` test success scores a significant difference between genders. According to Mann Whitney – U test's result in the binary comparisons of total score and chapter score's averags; it result that there isn't an important difference levels between 5 – 6 class levels and 7 – 8 class. But it results that there is a sensitive difference between 5 and 7 class levels, and 6 and 8 levels, and 5 – 8 class levels. Also it's been seen that students forgot to count increased unit cubes when counting unit cubes and students expressed rectangular prism structures formed with unit cubes as a cube.
Collections