Yenilenen öğretim programları için tasarlanan Türkçe 5 ders kitabının görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, güncellenen öğretim programlarına hizmet etmesi için tasarlanan Türkçe 5 Ders Kitabının görsel tasarım ilkelerine göre incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma verileri; metin ve görsel tasarımı, sayfa tasarımı, yazı tasarımı ve üretime yönelik özellikler olmak üzere dört bölüm ve 19 maddeden oluşan `Türkçe Ders Kitaplarının Görsel Tasarım Yeterliliği` ölçeği ile elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ve Bolu illeri oluştururken araştırmanın örneklemi ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden `kolay ulaşılabilir durum örneklemesi` yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur.Bu bağlamda, Ankara ve Bolu illerinde öğrenimlerine devam eden Görsel Sanatlar öğretmeni adayları ile söz konusu illerde görev yapan Görsel Sanatlar öğretmenleri ve konunun uzmanı toplam 192 kişi bu araştırmaya katılmıştır. Veri toplama çalışmaları sırasında Türkçe 5 Ders Kitabı katılımcılara iletilerek bir hafta süre tanınmış, ardından ilgililere dağıtılan ölçek yanıtlandırılmıştır. Verilerin analiz çalışmaları sırasında SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 programı kullanılarak araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesine yönelik olarak T- testi, Man-Whitney U Testi ve gruplar arası farklılıklar için Varyans Analazinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adayları, öğretmen ve uzman görüşlerine göre Türkçe 5 Ders Kitabının metin ve görsel tasarımı, sayfa tasarımı, yazı tasarımı ve üretime yönelik özellikler bakımından genel olarak yeterli seviyede olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study is to evaluate 5 textbooks in Turkish that is designed to the updated curriculum according to the principles of visual design. Research data were collected the scale `Visual Design Efficacy of Turkish Textbooks` that is composed of 19 items and four dimensions; text and visual design, page design, writing design and production oriented features. Ankara and Bolu provinces are the universe of the research, the sample of the research is determined via the sampling method, easily accessible situation sampling.In this context, a total of 192 visual arts teachers and experts who are working in Ankara and Bolu provinces are took part in this research. In order to collect the data, 5 textbooks in Turkish were given to the participants and they were asked to fill in the scale. During the analysis of the data, T-test, Man-Whitney U-Test and One-Way ANOVA Variance Analyse (ANOVA) were used via SPSS 22.0 program (Statistical Package for the Social Sciences). At the end of the study, according to the opinions of candidate teachers, teachers and experts, 5 textbooks in Turkish were found to be generally sufficient in terms of text and visual design, page design, writing design and production-oriented features.
Collections