Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Recai
dc.contributor.authorCeylan, Yeşim
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:36Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596107
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının kendilerini öğretmen olarak nasıl gördüklerini, mesleki kimlik gelişimlerini nasıl şekillendirdiklerini ve hangi durumlarda kendilerini öğretmen olarak hissettiklerini incelemektir. Bunun yanı sıra, öğretmen kimliği ve kendilerini öğretmen hissetmeleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Bu çalışma kapsamında 184 matematik öğretmen adayına, Friesen ve Besley'in (2013) `Meslek öncesi öğretmen kimliği ölçeği`'nin Arpacı ve Bardakçı (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlanan versiyonu uygulanmıştır. Bunun yanı sıra 19 öğretmen adayı ile görüşülmüştür. Görüşmeler ses kaydına alınıp, çözümlendikten sonra içerik analizi yapılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler için sınıf bazlı karşılaştırmalarda ANOVA testi yapılmış, öğretmen hissetme ile kimlik arasındaki ilişki için Spearman Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının öğrencilerle etkileşiminin kendilerini öğretmen olarak görme ve hissetmelerinde tetikleyici bir rol oynadığı gözlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının kendilerini öğretmen olarak hissetmelerinin öğretmenlik kimliği gelişiminde önemli bir unsur olduğu ve kimlik araştırmalarında duyuşsal boyutun göz ardı edilmemesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze how preservice mathematics teachers see themselves as teachers, how they construct their professional identities and in what conditions they feel as teachers. In addition, this study investigates the relationship between feeling as a teacher and teacher identity. A Turkish version of Early Teacher Identity Measure (ETIM) developed by Friesen and Besley (2013) was administered to 184 preservice mathematics teachers. In addition, 19 teacher candidates were interviewed. The audio recordings were transcribed and analyzed through content analysis. While ANOVA models were run to test the similarities of the means of academic years, Spearman Correlation coefficients were calculated to analyze the relationship between teacher feeling and teacher identity. According to the results of the study, having an interaction with students has a triggering role in preservice teachers' self-categorization and feeling as a teacher. In addition, it was concluded that feeling as a teacher is a crucial component for teacher identity development and the affective dimension should not be omitted in researches on identity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının öğretmen kimliği gelişimi ve kendilerini öğretmen hissetmeleri üzerine bir karma araştırma
dc.title.alternativeA mixed research on teacher feelings and teacher identity development of preservice mathematics teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmProfessional identity
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10272387
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572094
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess