Yaylı çalgı eğitiminde birden çok eğitimciyle çalışmanın öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, bireysel yaylı çalgı eğitiminde birden çok eğitimciyle çalışmış olan öğrencilerin, olumlu ve olumsuz etkilenme düzeyleri istatistiksel olarak ortaya koyulmuştur. Araştırmanın örneklemini, Türkiye'nin altı bölgesinden seçilen üniversitelerin eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören yaylı çalgı öğrencileri ve öğretim elemanları oluşturmaktadır. Gerekli verileri toplayabilmek için, öğrencilere 22 maddelik anket, öğretim elemanlarına ise 7 maddelik anket uygulanmıştır. Bu çalışmada toplanan veriler, betimsel veri analizi yöntemleriyle spss 20 analiz programıyla analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin karşılaştıkları olumlu ve olumsuz durumlar, cinsiyet ve çalgı türüne göre istatistiksel olarak anlam taşımamaktadır ancak çalışılan öğretmen sayısına göre değerlendirildiğinde olumlu etki istatistiksel olarak anlam taşımazken, olumsuz etkiler saptanmıştır. Yeni öğretmenlerin çalgı tekniğine müdahale etmesi ve yeni öğretmenin gam, etüt ve eser çalışmasına daha az önem vermesi ile çalışılan eğitimci sayısı arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Öğrencilerin öğretmenlerine güvendiği, genel olarak olumlu iletişim içinde olduğundan dolayı yeni teknik beceriler kazandığı saptanmıştır. Eğitimcilerin hatalı uygulamalarından dolayı öğrencinin önceden uyguladığı teknik beceriyi artık uygulamakta zorlandığı, fizyolojik problem yaşadığı ve çalgıya karşı soğuduğu saptanmış ve bu sonuçlara dayanarak çeşitli öneriler sunulmuştur. In this research, the positive and negative effect level of taking musical instrument lessons from more than one teachers on students was explained statistically. Stringed instrument students of music departments of faculties and instructors were chosen from six different regions of Turkey as the case studies of the research. In order to collect required data, a questionnaire with 22 items was applied to the students, and a questionnaire with 7 items was applied to the instructors. The data collected in this research was analyzed and evaluated by means of descriptive data analysis with spss 20 analyzing program including data analysis methods and Statistical package for the social sciences (SPSS 20). As a result, positive and negative situations faced by students did not carry a statistical meaning according to gender and the kind of instrument used, but when the number of teachers was taken into consideration, negative effects were determined. On the other hand, positive effect didn't make any sense statistically. Meaningful differences between new teachers' intervention to technique of instrument, not giving importance to studies on scale (gamut), practice of musical piece and the number of teachers who trained were determined. It was determined that thanks to students' confidence in their teachers, and the positive communication between the students and teachers, the students were able to acquire new technical skills. It was also determined that due to teachers' faulty technique of training, the students had difficulty in showing their technical skills which they had acquired before. They had physiologic problems and they lost their enthusiasm for playing the instrument. Many suggestions were submitted according to the findings of this research.
Collections