Okul yöneticilerinin girişimci özelliklerine yönelik okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bolu ili merkez ilçesinde yer alan okul yöneticilerinin girişimci özelliklerine yönelik, okul yöneticisi ve öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu maksimum çeşitlilik tekniği ile belirlenmiş, sekiz yönetici ve sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenler; devlet okulu, özel okul, ilkokul, ortaokul, yönetici, öğretmen, cinsiyet, kırsal ve şehir merkezi olmak üzere farklı kategorilere göre belirlenmiş ve veriler oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak katılımcılar ile görüşmeler sağlanmıştır. Analizler ise betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştirÇalışma süreci içerisinde okul yöneticilerinin girişimci özelliğe sahip olmalarının nasıl bir anlam taşıdığı, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin neler olabileceği, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin olumlu ve olumsuz etkilerinin neler olabileceği, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinden hareketle yönetime, öğretmenlere, öğrencilere, topluma ve ailelere yönelik faaliyetlerinin olup olmadığı, girişim faaliyetleri süresince hangi engellerle karşılaştıklarına ya da karşılaşabileceklerine yönelik konular ele alınmıştır. Bunun yanı sıra okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin nasıl geliştirilebileceğine yönelik bilgiler elde edilmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinden hareketle okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinde kişisel özelliklerin önemli olduğu, bu kişisel özelliklerin yenilikçi olması, iletişimi kuvvetli olması, proje yapabilir olması, risk alabilir olması vb. özellikleri barındırdığı, girişimci özelliklerin okula bir çok katkı sağladığı (okulun geliştirilmesi, mesleki performansların arttırılması vb.) olumsuz özelliklerinin ise yok denecek kadar az olduğu bunların ise mevzuat, yönetmelik vb. sorunlardan dolayı istediğini yapamayan okul yöneticilerinin motivasyonlarının olumsuz etkilenmesi, ya da kişisel olarak olumsuz davranışların (kibir, hırs) insanları olumsuz etkileyeceği gibi durumlarla sınırlı olduğu görülmüştür. Bunun yansıra okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin ne anlam taşıdığı da yenilikçi düşünme, araştırmacı bir ruha sahip olma, fikirlerini hayata geçirme gibi durumlarla ifade edildiği tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine the views of principals and teachers about entrepreneurial characteristics of principals working in Bolu. Qualitative research method was used in the study. The participants consisted of eight principals and eight teachers who were determined by maximum diversity technique. The principals and the teachers were determined according to different categories as public schools, private schools, primary schools, secondary schools, principals, teachers, gender, rural and city center and data was collected. Semi-structured interview form was used to collect data. Obtained data was analyzed by descriptive analysis method.What are the advantages of having the entrepreneurial characteristics of the principals in work, which entrepreneurial characteristics principals can have what might be the positive and negative effects of the entrepreneurial characteristics of the principals, whether principals provide opportunities towards the management, teachers, students, society and families based on their entrepreneurial characteristics, which obstacles they face or may encounter during the enterprise activities are discussed. In addition, it was tried to obtain information about how to develop entrepreneurial characteristics of principals.As a result, based on the opinions of the principals and the teachers, it was found that personal characteristics are important in entrepreneurial characteristics of principals and these personal characteristics includes characteristics as beinginnovative, having strong communication abilities, being able to make projects, being able to take risks, etc. It is also seen that entrepreneurial characteristics provide many contributions to school (developing school, improving professional performances etc.) while the negative characteristics are negligible and these characteristics are limited to situations such as the negative effects of the motivation of principals who cannot do what they want due to problems such as legislation, regulations, etc., or personal negative behaviors (arrogance, ambition) affecting people negatively. In addition, it has been determined that the meaning of the entrepreneurial characteristics of principals is expressed by situations such as innovative thinking, having a researcher spirit and realizing their ideas.
Collections