Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin alan ölçme konusundaki kavrayışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin 6.sınıf öğrencilerinin alan ölçme konusunu kavrayışlarına etkisini ve öğrencilerin yazdıkları günlüklerdeki matematiksel yapıların zamana göre nasıl değiştiğini araştırmaktır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Bolu ili Yeniçağa ilçesinde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 17 deney (10 kız ve 7 erkek öğrenci) ve 19 kontrol (10 kız ve 9 erkek öğrenci) grubu öğrencileri olmak üzere toplam 36 öğrenci katılmıştır. Matematik dersi deney ve kontrol grubu sınıflarında aynı öğretmen tarafından benzer yöntemler kullanılarak işlenmiştir. Ancak, deney grubu öğrencilerinden ders öncesi ve sonrasında işlenen konu ile ilgili senaryo problemlerine cevap yazmaları ve dersin son 10 dakikası günlük tutmaları istenmiştir. Kontrol grubu öğrencileri ise, dersin son 10 dakikasında konu ile alakalı sorular çözmüşlerdir. Alan ölçme konusu 5 hafta toplam 17 saatlik dersle tamamlanmıştır. Bu sürede toplam 9 tane senaryo problemine cevap yazma ve 13 tane günlük yazma uygulaması gerçekleşmiştir. Çalışma karma desene sahip bir araştırma olup nicel boyutu ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Alan Ölçme Konusu Başarı Testi ile toplanmış ve normal dağılım göstermediğinden bağımsız gruplar t-testi yerine kullanılan Mann Whitney U testi analiz edilmiştir. Ayrıca, araştırmanın nitel boyutunda, deney grubu öğrencilerinin araştırma öncesindeki karne notlarına göre belirlenen seviye grupları, yazdıkları günlüklerdeki matematiksel içerik açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin öğrencilerin alan ölçme konusunu kavramalarında etkili olduğu ve öğrencilerin matematiksel dili kullanma becerilerini geliştirdiği tespit edilmiştir. The main purpose of this study was to investigate the effect of writing to learn activities on 6th grade students' comprehension of area measurement and how mathematical structures in their journals change over time. The study was conducted in a middle school in Yeniçağa, in the province of Bolu during the academic year of 2018-2019. There were total 36 sixth grade students, 17 in the experimental group and 19 in the control group. The lessons in both groups were implemented in the same perspective of teaching strategy, which is small group and whole class discussions on word problems. However, while the students in the experimental group were asked to return their answers to the problems in written form and to keep journal in the last 10 minutes of the lesson, the students in the control group practiced on similar problems in the last ten minutes. The whole process lasted 5 weeks with 17 class hours, in which 9 scenario problems were solved by both groups and 13 journals were kept by the experimental group. The research is a mixed-design study, and its quantitative dimension was designed as a quasi-experimental with pre- and post-tests and control group. An academic achievement test about area measurement developed by the author was used to collect data in the quantitative component. To analyze the data collected, a non-parametric test, Mann Whitney, was conducted to explore the mean differences between the groups. In addition, in the qualitative dimension of the study, the level groups determined according to the scorecard notes of the experimental group students were compared in terms of mathematical content in the diaries they wrote. The results of the study showed that writing to learn activities had positive impact on students' comprehension of area measurement in mathematics and improved their ability to use mathematical language.
Collections