Dijital oyun bağımlılığının ilköğretim ikinci kademe çağındaki öğrencilerin akademik başarısı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ile ders başarısı ilişkisini ortaya koymak; bu ilişkinin öğrencilerin bazı demografik bilgilerine göre anlamlı farklılık olup olmadığını değerlendirmektir. Araştırmaya Gaziantep İli Şahinbey İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı olarak okuyan 234 devlet, 266 imam hatip ve 197 özel olmak üzere toplam 697 ilköğretim öğrencisi katılmıştır. Veri elde etmek için okul, sınıf, cinsiyet, ailenin geliri ve eğitim durumunu içeren sosyodemografik yapı ölçeği ve Prof. Dr. Osman Tolga Arıcak'ın hazırlamış olduğu dijital oyun bağımlılığı ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilen kodlanması ve analizi SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programında yapılmıştır. Öğrencilerin sosyodemografik yapı ve dijital oyun bağımlılığı ölçeğine vermiş olduğu cevaplar korelasyon ve regresyon analizleri ile yapılmış olup tablolar arasında karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmaya göre cinsiyet, teknolojik imkanlar ve ailenin maddi durumu ile oyun bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Ancak ailenin eğitim durumuna göre herhangi bir ilişki bulunamamıştır. Oyun bağımlılığı olan çocuklar da olumsuz duygular büyük bir etken olarak göze çarpmaktadır. Ayrıca özel ortaokulda okuyan öğrencilerde oyun bağımlılığı daha yüksek görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Öğrenci, Oyun, Dijital Oyun Bağımlılığı, Akademik başarı The purpose of this research; to reveal the relationship between the digital game addiction and the course success of the junior high school students; and to assess whether this relationship is significantly different from some demographic information of the students.A total of 697 primary school students, including 234 state, 266 imam hatip and 197 private, who were admitted to the Gaziantep Ilis Sahinbey District National Education Directorate participated in the research. Sociodemographic structure scale including school, class, gender, income and educational status were used to obtain data. Dr. Osman Tolga Arıcak's digital game addiction scale was used. The coding and analysis of the results obtained in the study were carried out in SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program. The responses of the students to the socio-demographic structure and digital game dependency scale were analyzed by correlation and regression analyzes and compared between the tables.According to the research done, there was a meaningful relationship between gender, technological opportunities and financial status of the family and play addiction. However, no relation was found according to the education level of the family. Children who are addicted to games also experience negative emotions as a major factor. In addition, students who study in private secondary schools are more likely to be addicted to games.Keywords: Student, Game, Digital Game Dependency, Academic Success
Collections