Acil servis çalışanlarının ekip çalışması tutumları ile iş doyumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Acil servislerde iyi bir ekip çalışmasının olması, güvenli hasta bakımı, kaliteli hizmet, yatış sürelerinde azalma, sağlık çalışanların stres düzeylerinin azalması, verimin artması ve iş doyum düzeyinin artması demektir. Bu araştırma, acil servis çalışanlarının ekip çalışması tutumları ile iş doyumlarının belirlenmesi amacıyla yapıldı. Araştırma, Kasım 2018-Mayıs 2019 tarihleri arasında İstanbul Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı sekiz hastanede yapıldı. Örneklemi, acil serviste çalışan ve çalışmayı kabul eden doktor, ebe, hemşire, paramedik ve acil tıp teknisyenliği olarak çalışan 244 kişi oluşturdu. Veri toplama araçları olarak `Tanıtıcı Bilgi Formu`, `Ekip Çalışması Tutum Ölçeği` ve `İş Doyumu Ölçeği` kullanıldı. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edildi. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü Anova testi, tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi ve araştırmanın sürekli değişkenleri arasında pearson korelasyon analizi uygulandı. Anlamlılık seviyesi p<0,05 olarak kabul edildi. Çalışanların `yaş` ortalaması 29,336±7,317, `meslekte çalışma süresi` ortalaması 73,562±82,638, `acil serviste çalışma süresi` ortalaması 34,430±39,472 olarak saptandı. Çalışanların `iş doyumu` ortalaması 27,574±5,332 olarak saptandı. Çalışanların `Ekip Çalışması Tutum Ölçeği` toplam puan ortalaması 111,287±15,249 olarak bulundu. `Ekip Çalışması Tutumları Ölçeği`nin alt boyutlarından `liderlik` ortalaması 25,369±4,241 puanla en yüksek değeri alırken `karşılıklı destek` ortalaması 16,754±3,259 puanla en düşük değeri aldığı belirlendi. Ekip çalışması ile yaş, cinsiyet, eğitim durum, beden kitle indeksi, medeni durumu, meslek, sosyal güvence ve meslekte çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). Sonuç olarak, acil servis çalışanlarının iş doyumu düzeyi ve ekip çalışması tutumları puanlarının yüksek olduğu saptandı.Anahtar kelimeler: Acil Servis, ekip, iş doyumu. A good team work in emergency services means safe patient care, quality service, decrease in hospital stay, and decrease in stress levels of health workers, increase in productivity and increase in job satisfaction level. This study was conducted to determine the level of job satisfaction among emergency department staff along with team work attitude. The study was carried out in eight hospitals of Istanbul Health Directorate between November 2018 and May 2019. The sample was consisted of 244 health care personnel working in emergency services as physicians, midwives, nurses, paramedics and emergency medicine technician who agreed to participate in the study. `Introductory Information Form`, `Team Work Attitude Scale` and `Job Satisfaction Scale` were used as data collection tools. Data obtained from the research was analyzed with SPSS 22.0 program. In the evaluation of data, number, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way Anova test, complementary post-hoc analysis, Scheffe test and between continuous variables of the study, Pearson correlation analysis was used. Significance level was accepted as p <0.05. The average `age` of the employees was found as 29,336 ± 7,317 while `median tenure` was 73,562 ± 82,638, and the average `job tenure in emergency department` was 34,430 ± 39,472. The average `job satisfaction` of employees was determined as 27,574 ± 5,332. Workers' `Team Work Attitude Scale` mean score was found as 111,287 ± 15,249. Mean score of `leadership` as one of the sub-dimensions of `Team Work Attitude Scale`, was the highest with 25,369 ± 4,241 points, while the average of `mutual support` was identified as the lowest with 16,754 ± 3,259 points. Team work and age differ significantly according to gender, educational status, body mass index, marital status, occupation, social security and job tenure variables (p<0,05). As a result, it was determined that the scores of job satisfaction and teamwork attitude of emergency department staff were high. Keywords: Emergency service, team, job satisfaction.
Collections