Hizmet içi eğitimlerin kliniklerde çalışan hemşirelerin iş verimliliğine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı-6'ya bağlı 4 (dört) hastanede kurum içi sağlanan eğitim organizasyonlarının sağlık çalışanları arasında önemli bir yeri olan hemşirelerin yaş, cinsiyet, eğitim, medeni durum gibi özelliklerine göre edinmiş oldukları bilgilerin iş verimliliklerine etkisi olup olmadığını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma örneklemini kurumda çalışan 649 hemşireden, araştırmanın yapıldığı tarihler arasında izinli olmayan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 128 hemşire oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ilk bölümde katılımcıların tanımlayıcı özellikleri, İkinci bölümünde hemşirelerin hizmet içi eğitim ve oryantasyon eğitimine yönelik düşünceleri, son bölümde ise Serbest ve Ulupınar Alıcı tarafından 2010 yılında kullanılan, kurum içerisinde yürütülen hizmet içi eğitim faaliyetlerine yönelik değerlendirmelerinin irdelendiği 5' li Likert anketi tekniği tercih edilmiştir. Toplanan veriler Windows için SPSS (SPSS Inc., Chicago, Illinois, USA) 15.0 versiyon paket programı ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, hemşirelerin %71,9' u lisans ve yüksek lisans mezunu olduğu, %75' inin mesleğinden memnun olduğu, %92,2' sinin kuruma ilk başladığında oryantasyon eğitimi aldığı, %67,2' si eğitimlerin beceri eğitimi ile desteklenmesi gerektiğini düşündüğü ve %62,5' inin ise okulda aldığı eğitimi mesleki yaşantısı boyunca yeterli görmediği saptanmıştır. Hizmet içi eğitimlerin beceri eğitimi ile desteklenmesi ve eğitim ihtiyaçları belirlenirken hemşirelerin görüş ve talepleri dikkate alınması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Hizmet, Hizmet İçi Eğitim, Hemşire, Verimlilik This research is based on the work efficiency of the information acquired by the nurses, who have an important place among the healthcare professionals of the education organizations provided in the 4 Provincial Health Directorate of the Istanbul Provincial Directorate of Public Hospitals Services-4 (four) hospitals. It has been done as a descriptive in order to determine whether it has an effect. The sample of the research consists of 649 nurses working in the institution, who were not on leave between the dates of the study and agreed to participate in the research. As the data collection tool in the study, the descriptive characteristics of the participants in the first part, the thoughts of the nurses on in-service training and orientation training in the second part, and the 5-point Likert questionnaire, which was used by Free and Ulupınar Alıcı in 2010, and evaluated the in-service training activities conducted within the institution. technique was preferred. The data collected were statistically evaluated with SPSS (SPSS Inc., Chicago, Illinois, USA) 15.0 version software for Windows. As a result of the research, 71.9% of the nurses are undergraduate and graduate graduates, 75% are satisfied with their profession, 92.2% received orientation training when they first started the institution, and 67.2% received skill training. It was found that 62.5% of them thought that they should be supported and did not consider the education they received at school sufficient throughout their professional life.In-service trainings should be supported with skill training and nurses' opinions and demands should be taken into account while determining their training needs.Key words: Service, In-service Training, Nurse, Productivity
Collections