İlköğretim 5. sınıf Arapça dersi öğretim programındaki bazı yazma becerisi kazanımlarının çeşitli faktörlere göre değerlendirilmesi - Bartın ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziİLKÖĞRETİM 5. SINIF ARAPÇA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ BAZI YAZMA BECERİSİ KAZANIMLARININ ÇEŞİTLİ FAKTÖRLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ – BARTIN İLİ ÖRNEĞİMustafa ŞENGÜLBartın ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüTemel İslam Bilimleri Ana Bilim DalıTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Mahmoud QADDOMBartın-2019, Sayfa: XV+108Bu araştırmada Bartın ilinde bulunan imam hatip ortaokullarında öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerinin İlköğretim (2-8. sınıflar) Arapça Dersi Öğretim Programında bulunan 5. sınıf ilk üç tema (Tema 1: Sesler ve Harfler, Tema 2: Okuyorum ve Yazıyorum, Tema 3: Selamlaşma ve Tanışma) içerisindeki temel yazma becerisi kazanımlarının (Kazanım 1: Arapçanın harflerini ortografik şekilleriyle yazar. Kazanım 2: Tanıdığı Harf ve İfadeleri Gördüğü Şekliyle Yazar. Kazanım 3: Tanıdığı ifadeleri gördüğü şekliyle yazar.) ulaşılabilirliğidir.Arapça dersinde temel yazma becerilerinin öğrenciye kazandırılması esnasında öğrencilerin yaş durumları, cinsiyetleri, okullarına taşımalı olarak ulaşmaları ya da yerleşim yeri (il, ilçe, belde) merkezinde ikamet etmeleri, Arapça çalışırken aileden destek alıp almama durumları ve Arapça dersine ilgi duyup duymamaları kriterlerine göre karşılaştırma yapılarak belirtilen durumlar arasındaki kazanım edinme farklarının ortaya çıkartılması amaçlanmıştır.Bu araştırma giriş, 3 bölüm ve sonuç olmak üzere 5 kısımdan oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın amacı, konusu, kapsam ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur.Birinci bölümde, kuramsal çerçeve çizilerek eğitim, eğitim programı, ilköğretim (2-8. sınıflar) Arapça öğretim programı, Arapça öğretiminde yazma becerileri konularında alan taraması yapılarak bilgi verilmiştir.İkinci bölümde, araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçlarının geliştirilmesi hakkında bilgi verilmiştir.Üçüncü bölümde bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, okullarına taşımalı olarak ulaşma ya da yerleşim yeri (il, ilçe, belde) merkezinde ikamet etme, Arapça çalışırken aileden destek alıp almama ve Arapça dersine ilgi duyup duymama durumlarına göre karşılaştırma yapılarak belirtilen durumlar arasındaki kazanım edinme farkları `SPSS` veri analiz programı kullanılarak ortaya çıkartılmış, tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır.Sonuç bölümünde ise çalışmanın genel bir değerlendirmesi yapılmış ve elde edilen veriler ışığında araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Araştırma sonunda, araştırmayla ilgili izin belgeleri, çoktan seçmeli başarı testi, açık uçlu sınav formu, ilköğretim 5. sınıf Arapça öğretim programı ve ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşü formu ek olarak sunulmuştur. ABSTRACTMaster ThesisTHE EVALUATION OF SOME WRITING SKILLS ACCORDING TO VARIOUS FACTORS IN THE PRIMARY SCHOOL ARABIC CURRICULUM - BARTIN PROVINCEMustafa SENGULBartin UniversitySocial Sciences InstituteDepartment of Basic Islamic SciencesThesis Advisor: Assist. Prof. Mahmoud QADDOMBartin-2019, Page: XV + 108In this study, the basic writing skills (Acquisition 1: He / She writes Arabic letters in orthographic forms, Acquisition 2: Author as he sees familiar letters and expressions, Acquisition 3: He writes the statements he knows as he sees them) of 5th grade students in primary school (2-8th grade) Arabic Language Teaching Program in the first three themes((Theme 1: Sounds and Letters, Theme 2: I Read and Write, Theme 3: Greetings and Meetings) were examined. In addition, the students' age status, gender, access to their schools by carriage or residence in the center of the settlement (province, district, town), whether they receive support from the family while working in Arabic and whether they are interested in the Arabic course were taken into consideration.This research consists of five chapters: introduction, three chapters and conclusion.In the introduction part, the aim, subject, scope and limitations of the study are emphasized.In the first chapter, firstly the theoretical framework is drawn and then the field research related to education, education program, primary education (2-8 th grades) Arabic curriculum, writing skills in Arabic teaching is done.In the second part, the research model, the universe and the sample, the development of data collection tools are given.In the third section, findings and comments are given. The above points of the students were revealed by using `SPSS` data analysis program, presented in tables and interpreted.In the conclusion section, a general evaluation of the study was made and suggestions were made to the researchers in the light of the data obtained. At the end of the study, permission documents related to the research, multiple choice achievement test, open-ended exam form, 5 th grade elementary Arabic curriculum and expert opinion form about measurement tools were presented as an annex.
Collections