Media façades and public space relations in case of city identity `A study in the district of levent, İstanbul`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde mimari cepheler, bir şehri ana hatlarıyla belirleyebilecek birçok farklı yaklaşım ve stile sahiptir ve tüm şehir kimliğini cephenin özelliklerine göre tanımlayabilirler. Modern mimari ve teknoloji bir araya geldiklerinden ve modern kentsel ortamların bir parçası olduklarından, cephe ve kamusal alan kavramının yeni bir anlamı ve yeni yönleri oluşmaktadır. Bu arada, modern kentleri daha ticari hale getirmek ve kamusal alanları kar odaklı yapmak için çağdaş şehir hayatı yaşanmaktadır. Böylelikle kentlere ekonomik ve politik güçle ilave özellikler eklenmektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, mimarlıkta kamuya açık alanların ve mimari cephelerin bu modern medya dünyasında dönüşümüne yol açan sakinler için kullanışlı ve konforlu mekanlar sağlamak yerine, reklamın tek kullanımına yönelik markalaşma araçlarına nasıl dönüştüğünü tartışmaktır. Diğer bir amacı ise, kültür, politika ve ekonominin medya ve reklamı nasıl teşvik ettiğini ve bunun da mimari cepheler ve kentsel şehirler üzerindeki bu etkileri yansıttığına odaklanmaktır. Bu çalışma, özellikle kapitalizmin, küreselleşmenin ve teknolojinin Mimari cephe tasarımlarına ve kamusal alanlara nasıl müdahale ettiğini araştıracak ve modern şehirlerdeki sosyal çevrenin psikolojisine etkilerini tartışacaktır ve gelişmekte olan şehirlerin hafızasının ve kimliğinin nasıl etkilendiğini tartışacaktır. Dünya çapındaki olarak ve özellikle İstanbul'un Levent ilçesindeki iş bölgesinde. Architectural Façades at the present time have many different approaches and styles that can outline a city, and they can define an entire city identity by the characteristics of the façade. Since Modern Architecture and Technology merged together and became part of the modern urban environments, the concept of façade and public space has a new meaning and new aspects. Meanwhile, contemporary city life is taking place in making modern urban cities more commercialized and public spaces profit oriented. Thus, additional qualities are added to them by economic and political power. Therefore, the objective of this study is to discuss how architecture is evolving into branding tools to the sole use of advertisement rather than providing useful and comfortable spaces for inhabitants, which led to the transformation of the Public Spaces and Architectural façades in this modern media world around the developing global cities nowadays. The aim of this study is to focus on how culture, politics and economics stimulate media and advertisement which in its turn reflect these effects on architectural façades and Urban Cities. This study will specifically research how the capitalism, globalization and technology are interfering in Architectural façade designs and public spaces, and it will discuss the influences on the psychology of the social environment in modern cities and how the developing cities' memory and identity has been affected by that worldwide wise and in specific the Business district of Levent in the city of Istanbul, Turkey.
Collections