Tüketicilerin yeşil ürün kullanma eğilimlerine ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçtiğimiz yüzyılda dünyada meydana gelen özellikle doğal çevreyi veberaberinde toplumları olumsuz etkileyen çevre felaketleri, birçok kavramın yanındayeşil pazarlama anlayışının da önemli bir kavram olarak gelişimine zemin hazırlamıştır.Yaşanan çevre felaketleri, ülkelerle birlikte insanları etkilemiş, bunun bir sonucu olarakda çevre korumaya yönelik politikaların birer devlet politikası haline dönüşümünüsağlamıştır. Bu dönüşümde tüketicilerin ve sivil toplum kuruluşlarının etkisi oldukçayüksek olmuştur. Bunun sonucunda çevreci hareketler devlet politikası olmakla birlikteişletmelerin tüm üretim sürecinde çevreci davranışlar geliştirmesine ve yeşil pazarlamaanlayışının sosyal pazarlama anlayışının bir kolu olarak gelişim göstermesinisağlamıştır.Bu çalışmada yeşil pazarlama anlayışına geniş bir bakış açısı ile incelenmiş vekonuya ilişkin ayrıntılı literatür araştırması ve bir saha çalışması gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde yeşil pazarlama anlayışı açıklanmaya çalışılmış, ikincibölümünde de yeşil tüketici ve tüketici açısından yeşil pazarlama anlayışı ele alınmıştır.Son bölümde ise tüketicilerin yeşil (çevre dostu) ürün bilinci ile yeşil ürün kullanmaeğilimlerinin belirlenmesine yönelik olarak hazırlanan anket formu Yapı Kredi BankasıBankacılık Akademisinde uygulanmıştır. Yüz yüze görüşülerek 199 kişiye yapılan anket analize dâhil edilmiş ve yapılan anketlerden elde edilen veriler SPSS paket programı iledeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların genel olarak yeşil ürün bilinciyüksek bireylerden oluştuğu belirlenmiştir. Katılımcıların yeşil ürün kullanma eğilimleriile yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim görülen alan arasında anlamlı bir farklılıkbulunmazken, eğitim seviyesi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Pazarlama; tüketici; yeşil pazarlama; yeşil ürün Over the past century, environmental disasters that have affected the naturalenvironment and societies have had a negative impact on the concept of greenmarketing as a more important concept. Environmental disasters have affected countrypopulations, as a result of which environmental policies have been transformed intostate policy. The impact of consumers and non-governmental organizations on thistransformation has been quite high. As a result, while environmental movements arestate policies, this has allowed companies to develop environmental behaviorsthroughout the production process and to develop a green marketing concept as a branchof the social marketing concept.The concept of green marketing is analysed in details and a comprehensive fieldwork and literature research related to aforementioned subject are conducted inaforesaid study. The concept of green marketing from the viewpoint of the consumer arereviewed in the second part. The questionnaire form issued with the aim of determiningconsumers' tendencies of consuming green products with their awareness about green(eco-friendly) products is carried out in the Academy of Banking of Yapı Kredi in thelast part. The survey carried on 199 people as face-to-face meeting is included in theanalysis and data acquired from the questionnaire forms carried out is evaluated bymeans of SPSS package program. As a result of the research, it was determined that the participants were generally green product conscious individuals. There was nosignificant difference between age, gender, marital status, education area ofparticipants' tendency to use green product, but a significant difference was foundbetween their education level.Key Words: Marketing; consumer; green marketing; green product
Collections