Show simple item record

dc.contributor.advisorİpçioğlu, İsa
dc.contributor.authorOlcay, Mihrac
dc.date.accessioned2021-05-07T07:51:27Z
dc.date.available2021-05-07T07:51:27Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595563
dc.description.abstractKümelenme kavramı özellikle Alfred Marshall ve Michael Porter'ınçalışmalarından sonra iktisatçıların en çok ilgilendiği alanlardan biri haline gelmiştir.Genel olarak bakıldığında kümelenme (cluster) ekonomik faaliyetlerin hem coğrafi hemde sektörel bağlamda bir alanda yoğunlaşması anlamına gelmektedir. Porter'a göre(1998) kümelenme rekabet eden, birbirini tamamlayan ve birbirine bağlı firma vekuruluşların bölgesel yoğunlaşması olarak tanımlanmaktadır. Bu çerçevede kümelenme,oluştuğu bölgede önemli bir rekabet gücü yaratmakta ve içinde olan firmalara büyükavantajlar sağlamaktadır. Buna bağlı olarak rekabet gücü ve avantajının kazanılmasındakümelenmelere dayalı politikalar ve stratejilerin geliştirilmesi ülkemiz açısındanözellikle büyük bir önem arz etmektedir.Çalışmada öncelikle rekabet avantajı, sürdürülebilir rekabet avantajı konularıincelenmiş, Porter'ın elmas modeli, çift elmas modeli, değer zinciri konularınadeğinilmiş ve kümelenme konusuna detaylı olarak ele alınmaya çalışılmıştır.Kümelenme konusu doğrultusunda Dünya'daki ve Türkiye'deki değişik sektörlerdekikümelenme örnekleri verilmeye çalışılmış ve spesifik olarak seramik sektörü elealınmıştır. Bu sektörün Dünyada ve Türkiye'deki durumu ele alınmaya çalışılmış veTürkiye'de seramik sektörünün lokomotif ili olan Bilecik ilinin rekabet analizi Porter'ınElmas Modeli (Diamond) kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultudaçalışmada öncelikle geniş bir literatür incelemesi yapılmış, basılı ve süreli yayınlartaranmış, konu ile ilgili pek çok yazar tarafından yayımlanan makaleler incelenmiş veen son olarak sektörle ilgili kişi ve kurumlardan bilgi ve belgeler toplanmıştır.Anahtar Sözcükler:Kümelenme, Porter Elmas Modeli, Rekabet Avantajı, Seramik Sektörü, Bilecik
dc.description.abstractThe term ?cluster? is one of the leading terms for the economists and especiallyafter the researches that Alfred Marshall and Michael Porter had made. In general terms,cluster is a geographic concentration of interconnected businesses in a particular field.According to Porter (1998) cluster means that the competitiveness between thecompanies which interconnected with each other in a specific geographical region andarea. In this context, clusters can create a competitive advantage in this geographicalarea and generate great advantages for the companies in this cluster. According to that,the strategies and politics for improving the clusters and related with that thecompetitive power and advantages has also important roles for the countries.In this thesis, first of all the competitive advantage is analyzed in detail in termsof Porter?s diamond model, double-diamond model, value chain and their relations withthe clusters. Moreover, the cluster examples in the World and in Turkey are given andfor Turkey the ceramic industry examples are tried to given. In terms of the ceramicindustry, the place of the ceramic industry in the world and in Turkey is defined andspecifically the city of locomotive of ceramic industry, Bilecik, is given as an exampleand with Porter?s diamond model.For this purpose, firstly a literature survey was made on the clustering conceptand the stance of clustering within the context of changing regional developmentpolicies is described. In the literature survey stage the printed materials and publicationsare searched thoroughly, the researches which are published from different authors arescanned and analyzed and lastly, the data and documents are collected from relatedpeople and corporations. After all the documents had been collected, the interviews hadbeen made with the leading corporations and ceramic firms to analyze the relationbetween the competitive advantage and cluster in Bilecik ceramic sector.Keywords :Cluster, Porter?s Diamond Model, Competitive Advantage, Ceramic Industry, Bilecik.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilecik seramik sektörünün elmas modeli ile rekabet analizi
dc.title.alternativeDiomond model of competitive analysis of the ceramic indudtry with bilecik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition analysis
dc.subject.ytmClustering
dc.subject.ytmCeramic sector
dc.subject.ytmPorters model
dc.subject.ytmBilecik
dc.identifier.yokid404210
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286536
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess