Show simple item record

dc.contributor.advisorHaşit, Gürkan
dc.contributor.authorTuran, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-07T07:51:26Z
dc.date.available2021-05-07T07:51:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595559
dc.description.abstractSanayi devriminden sonra üretim için doğal kaynakların önemi ne ise, yaşadığımız zaman dilimindeki teknolojik yenilikler için bilgi de o'dur. 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren bilgi ve iletişim alanında yaşanan gelişmeler bugün kullandığımız pek çok aracın altyapısını oluşturmuştur. Hücresel haberleşme, uydu haberleşmesi, kişisel bilgisayarlar, taşınabilir bilgisayarlar, yüksek hızlı internet gibi araçlar bugün hayatımızın sıradan araç gereçleridir.Süregelen bu teknolojik yenilikler kâr ya da sosyal sorumluluk amacı gören işletmelerdeki çalışanların teknolojiyi kabul ve kullanmaları konusunda tahmin ve açıklama amacı güden araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Eğitim sektörü de bu araştırmalardan nasibini almakta ve çağımızın ihtiyacı olan çeşitli seviyelerde bilgi ve iletişim teknolojisi okuryazarlığına sahip bireylerin yetiştirilmesini sağlayan öğretmenlerin teknoloji kabulünün incelenmesi ihtiyacı doğmaktadır.Bu çalışmada ilkokul 5. sınıfa kadar öğrencileri eğiten ve diğer pek çok mesleğe kıyasla teknoloji kullanımının zorunlu olmadığı sınıf öğretmenleri üzerinde, onların Bilgi ve İletişim Teknolojisi araçlarını kullanımlarının incelenmesine yönelik ve bu konuda 508 öğretmeni kapsayan bir anketi de içeren bir araştırma yapılmıştır.Araştırmada Teknolojinin Kabul Modelinden (TKM) yararlanılmış ve teknoloji kabulünü etkileyen değişkenler incelenmiştir. Araştırma, Algılanan Kullanım Kolaylığı, Algılanan Fayda, Kullanıma Yönelik Tutum ve Davranışsal Niyet değişkenlerinin gerçekleşen kullanımı açıkladığını ortaya çıkarmıştır.Anahtar kelimeler: Teknoloji Kabulü, Teknoloji Kabul Modeli, Bilgi ve İletişim Teknolojisi
dc.description.abstractAfter the industrial revolution, what was the importance of natural resources, knowledge is the same thing for the technological innovations in our time. Since the second half of the 20th century, the developments on knowledge and communication have established lots of infrastructure of many of the tools that we use today. Tools such as cellular communication, satellite communication, personal computers, portable computers and high speed internet are the equipments of our ordinary lives.Ongoing technological developments make us doing essential researches that aim to explain and predict the technological acceptance and use on enterprise employees who work at enterprises that accept technological developments are a profit or social responsibility. Education sector is also receiving its share of this research and it investigates the adoption of the technology acceptance for teachers who train individuals with various levels of information and communication.In this study, a study about information and communication technology tools was conducted including a questionnaire to 508 teachers that are compared to many other teachers on the use of technology is not obligatory for them and educate students till primary school 5th grade.In this research, Technology Acceptance Model (TAM) has been used and the variables that affect the adoption of technology have been analyzed. The actual usage have revealed by perceived ease of use, perceived usefulness, attitude and behavioral intentions.Keywords: Technology adoption, Technology Acceptance Model, Information and Communication Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi ve sınıf öğretmenleri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe research of the usage of information and communication technologies via technology acceptance model and an application on elementary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology Acceptance Model
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid405167
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286535
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess