Show simple item record

dc.contributor.advisorTokay Argan, Mehpare
dc.contributor.authorAkyel, Caner
dc.date.accessioned2021-05-07T07:51:15Z
dc.date.available2021-05-07T07:51:15Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595514
dc.description.abstractTürkiye'de sigorta sektörü gelişmektedir. Bu gelişme sigorta şirketlerinin pazarlama karmalarını da değiştirmektedir. İncelemekte olduğumuz hayat-dışı branş içerisindeki prim artışı piyasaya giren şirket sayısını artırmaktadır. Fiyat rekabeti belli bir sınıra gelmiş, şirketler bu durum sonucunda ürün farklılaştırma stratejileri oluşturmaya, hizmet kalitesini yükseltmeye, dağıtım kanallarını çeşitlendirmeye ve tutundurma çalışmalarını bütünleşik hale getirmeye çalışmaktadır. Sigorta sektöründe dağıtım kanallarının çeşitlenmesi tutundurma uygulamalarının da çeşitlenmesini ve tek bir görünüm sergilemesi gerekliliği daha da arttırmıştır. Literatür incelendiğinde yeni gelişen banka dağıtım kanalı içindeki satış tutarlarının ve oranlarının hızla artmakta olduğu ve sigorta şirketlerinin bütünleşik pazarlama iletişimi konusundaki çalışmaların yeterli derecede incelenmediği görülmüştür. Bu çalışmada, sigorta sektöründe yeni gelişen bir dağıtım kanalı olan bankalar da sigorta şirketi tarafından görevlendirilen sigorta satış elemanlarının tutundurma çalışmaları hakkındaki görüşlerine yer vermektedir. Bu görüşler doğrultusunda çalışmanın amacı bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları içinde hangi unsurların öne çıktığını tespit etmektir.Araştırmada kullanılan veriler, Anadolu Sigorta Türk Anonim Şirketi organizasyonu içerisinde kurulan banka sigortacılığı bölümünde çalışan İş Bankası A.Ş. şubeleri içinde satış ve tutundurma çalışmalarında bulunan satış elemanlarının anketimize verdiği cevaplardan elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda satış elemanlarının bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarına yönelik görüşleri, en etkin iletişim çabalarının neler olduğu, satış elemanlarının demografik özelliklerine göre pazarlama iletişimine yönelik görüşlerin farklılık gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır.Anahtar KelimelerSigortacılık; Pazarlama; Pazarlama İletişimi; Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Banka Sigortacılığı.
dc.description.abstractThe insurance sector is developing in Turkey. These developments have changed the marketing mix of insurance companies. We are examining the increase in premiums in non-life insurance industry is increasing the number of companies entering the market. Price competition has come to a certain limit, the company as a result of this situation to create product differentiation strategies, to improve service quality, diversification of distribution channels and promotion of the integrated study is trying to make. Diversification of distribution channels in the insurance industry promotion and diversification of applications in a single requirement has increased even more in appearance.Developing new distribution channels in the literature bank sales amount and the rate is rising rapidly, and insurance companies in the field of integrated marketing communications work has been seen not examined sufficiently. In this study, a newly developed distribution channel in the insurance sector banks, which are appointed by the insurance company, insurance salespeople work on promotion gives to the views. In line with this view, study applications in integrated marketing communications is to determine which elements stand out.The data used in this study, Anadolu Sigorta T.A.Ş. Company was established within the organization of work in the bancassurance İş Bankası A.Ş.. Located in sales and promotional activities in the branches of these salespeople were derived from the responses to our survey. The analyzes made as a result of the salespeople integrated marketing communication elements for opinion, the most effective communication efforts what are the salespeople according to demographic characteristics of marketing communications for the opinion of the show difference detection is studied.Key WordsIncurance; Marketing; Marketing Communication; Entegre Marketing Communication; Bancassurance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSigortacılıktr_TR
dc.subjectInsuranceen_US
dc.titleSigorta sektöründe bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları ve sigorta satış elemanlarının uygulamalara yönelik görüşleri
dc.title.alternativeIntegrated marketing communications practices in the insurance sector and insurance sales staff for the practicum views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInsurance
dc.identifier.yokid10018651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350132
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess