Show simple item record

dc.contributor.advisorİpçioğlu, İsa
dc.contributor.authorÇiftçi Bal, Işil
dc.date.accessioned2021-05-07T07:51:10Z
dc.date.available2021-05-07T07:51:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595493
dc.description.abstractİşletmeler, zorlu rekabet koşullarında pazarda varlığını sürdürebilmek için birtakım şartları sağlamak zorundadırlar. Bilginin çok önemli bir olgu olduğunun farkına varan işletmeler bilgiyi karlılığa döndürme çabaları göstermektedirler. Sürdürülebilir rekabet avantajının öneminin her geçen gün arttığı günümüzde bu avantajı sağlamanın ve sürdürmenin en büyük silahı yenilik olarak görülmektedir.Bilgi yönetimi, bilginin üretilmesi, tasnif edilmesi, saklanması, paylaşılması ve kullanılmasını içeren bir süreçtir. Çalışmanın temel amacı, işletmede bilgi paylaşımı olgusunun, işletmenin inovasyon yönetimi ile ilişkisi araştırılmakta ve işletmelerin sahip oldukları bilgi paylaşımı araçları incelenmektedir. Çalışmanın diğer amaçları ise, işletmelerin demografik özellikleri ile işletme içi bilgi paylaşımı, teknoloji aracılığı ile bilgi paylaşımı ve inovasyon yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Çalışma, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren 413 işletme içerisinden kolayda örnekleme yöntemi ile 87 işletmeden anket yöntemi ile veriler toplanarak elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda bilgi paylaşımı ile inovasyon yönetimi arasında önemli düzeyde ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractBusinesses to survive tough competition in the market are obliged to provide for certain conditions. Information is a very important phenomenon Recognizing the business information on the profitability of the effort to illustrate. The importance of sustainable competitive advantage that increases every day and continue to provide these benefits today 's innovation is seen as the main weapon.Information management, knowledge generation, sorting, storing, sharing and is a process that involves the use. In this study, the phenomenon of sharing business information, business management investigated the relationship between innovation and knowledge sharing tools that have businesses are examined. Another purpose of the study, the demographics of business information, of the company's internal information sharing, information sharing through technology and innovation management to investigate the relationship between.Working in Eskişehir Organized Industrial Zone businesses operating in 413 randomly simple survey method with data collected from 87 companies obtained results are evaluated. Working knowledge sharing and innovation management as a result of a significant relationship was found .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilgi paylaşımı ve inovasyon (yenilik) ilişkisinin incelenmesi Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeExamination of the relationship of knowledge sharing and innovation an application in Eskisehir Organized Industrial Zone
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmOrganized industrial area
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmKnowledge
dc.identifier.yokid10018719
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368388
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess