Show simple item record

dc.contributor.advisorSubaşı, Şerife
dc.contributor.authorBayram, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T07:50:40Z
dc.date.available2021-05-07T07:50:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595369
dc.description.abstractMuhasebecilik mesleğinin işletmecilikte önemli bir rolü olduğu ve işletmelerin ayakta kalması için önemli bir işlev gerçekleştirdiği herkesçe bilinen bir gerçektir. Mesleğin verimliliğinin devam etmesi ve gelecekte hem çalışan hem de kaynakların devamlılığının sağlanabilmesi için mesleki imaj denen olgunun, muhasebecilik mesleği ve onun mensupları tarafından bilinmesi ve uygulanması gerekmektedir. Mesleki imajı gerçekleştiren ve iyileştiren faktörler oldukça çeşitlidir. Bu faktörlerin ortaya çıkarılması, imaj geliştirme çalışmalarının verimli olmasına neden olacaktır. Çalışmada bu faktörlerden yaş, gelir, tecrübe, cinsiyet, öğrenim ve kariyer üzerinde durulmuştur. Bu değişkenlerin hangilerinin imaj konusunda daha etkili olduğuna dair istatistiksel testler özellikle cinsiyet ve öğrenimin diğerlerine göre imaj konusunda etkisiz olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma ilgili değişkenlerin hangi imaj algılamalarıyla daha fazla ilişkide olduğunu göstererek politika önerileri geliştirmiştir.
dc.description.abstractIt is a well-known fact that the profession of accountancy serves an important role in the private sector and carries out a vital duty for the survival of the corporate economy. In order to maintain the efficiency of the profession and to ensure the continuity of both the employees and the resources in the future, the phenomenon called professional image should be acknowledged and applied by the accountancy profession and its workers. Factors that create and improve professional image are quite diverse. Figuring out these determinants will cause image enhancement efforts to be efficient. In this study, age, income, experience, gender, schooling and career are discussed. The statistical tests analyzing which cases were more effective on the image indicated that gender and schooling were ineffective in terms of image. The study has developed policy recommendations by showing which factors are more related to image perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde çalışan muhasebecilerin mesleki imaj algısı
dc.title.alternativeProfessional image perception of accountants working in business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-05
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAccountant
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmOrganizational image
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmVocational self perception
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmOccupational value
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmAccounting
dc.identifier.yokid10126481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562617
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess